Jobbet Konsult inom området Inköp sökes! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Konsult inom området Inköp sökes! publicerad av StudentConsulting

Heltidsanställd
Stockholm
7 ansökningar

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet inom inköp? Har du ett flexibelt och konsultativt förhållningssätt som motiveras av möjligheten att påverka, förbättra och effektivisera? Då kan detta vara en tjänst för dig!

Information om uppdraget:

Vår kund är en konsultbyrå som förstärker och kompletterar deras uppdragsgivares organisation med unika specialistkunskaper. De grundades 2012 och vill bidra med förmåga och framgång för deras kunder. De erbjuder konsulttjänster inom bland annat verksamhetsstyrning, inköp och upphandling, strategisk planering, HR och IT/Digitalisering med vision att i särklass ge de bästa konsulttjänsterna inom strategiskt utvalda kompetensområden, geografier och kundsegment. Vi söker nu en konsult som vill arbeta med uppdrag inom inköp hos byrån och deras kunder i Stockholmsområdet!

I rollen som konsult får du möjlighet att arbeta i olika branscher och på både stora och små organisationer, samt att bredda din kompetens och erfarenhet inom området Inköp. Beroende på dina tidigare erfarenheter kan du matchas mot uppdrag både inom strategiskt eller operativt inköp.

Om din specialisering är strategiskt inköp kommer du ha mycket eget ansvar och självständigt driva arbetet med att förhandla, upprätthålla och underhålla avtal mot leverantörer. Du kommer även att ansvara för uppföljning av leverantörernas prestationer.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
• Att aktivt arbeta lokalt och globalt med att finna alternativa och optimala sourcingmöjligheter
• Förhandla, upprätta och underhålla avtal med befintliga och nya leverantörer
• Identifiera och driva förbättringsprojekt
• Säkerställa att leverantörsbasen optimeras
• Upprätta inköpsstrategier

Om din specialisering är operativ och taktisk inköp kommer du att ansvarar för att säkerhetsställa effektiva leveranser av material och tjänster. Arbetet innebär dagliga kontakter med leverantörer i ett nära samarbete med personal hos kunden. Leveransbevakning, materialplanering och avvikelsehantering är viktiga delar i ditt arbete. Du kommer även att arbeta med uppföljning och utveckling av inköpsrutiner samt prognoshantering och leveransplanering.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden är:
• Leveransavrop och uppföljning
• Identifiera och driva förbättringsprojekt
• Säkerställa att materialförsörjningsprocessen optimeras
• Aktivt problemlösande

Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du blir anställd av oss på StudentConsulting och uthyrd till vår kund i Stockholm. Tjänsten beräknas starta så snart vi hittat rätt kandidat och uppdragslängden är på sex månader, med goda chanser till övertag direkt av kund. Tjänsten är på heltid med kontorstider.

Detta söker vi:

Tidigare arbetslivserfarenhet inom inköp är ett krav. Du som söker har eftergymnasial utbildning inom teknik, ekonomi eller logistik. Du har god datorvana och förståelse för system, erfarenhet i större affärssystem är meriterande. Som person ser vi att du är flexibel, serviceminded och trivs att arbeta både självständigt och i grupp. Du är en person som trivs med att utvecklas och lära nytt, med god förmåga att snabbt kunna sätta dig in i arbetet och se vad som behövs göras. Du ska behärska svenska och engelska i både tal och skrift. Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag då tjänsten tillsätts omgående!

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Referens

44417

Om företaget

StudentConsulting är ett av Skandinaviens ledande rekryterings- och bemanningsföretag och är specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Vi har under det senaste året rekryterat 11 314 personer ut i jobb i Sverige, Norge och Danmark. Vårt rekryteringsnätverk består av 176 uppdragsorter, över 400 000 kandidater, över 2 500 kunder och över 13 800 beställare.

StudentConsulting startades 1997 som ett företag som gav studenter extrajobb, men är idag mycket mer än så. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av studenter, akademiker och yrkesutbildade. Hos oss möter kandidaterna sina framtida arbetsgivare och arbetsgivare sina framtida medarbetare.

StudentConsulting har kollektivavtal med samtliga LO- och Akademikerförbund samt Unionen. Vi är medlem i Almega Bemanningsföretagen där vi är ett auktoriserat bemanningsföretag samt ett auktoriserat rekryteringsföretag.

Meet your future – Tillsammans med oss!

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till