Vill du bli del av ett framgångsrikt företag som skapar hållbara lösningar för Göteborg Stad? Har du ett affärs- och resultatinriktat förhållningssätt och drivs av att skapa goda relationer med dina kunder?
Då kan rollen som Key Account Manager på Göteborg Energi vara rätt utmaning för dig!
ansvarsområde.
Du kommer att tillhöra avdelningen Försäljning Företag och arbeta i enheten Nätprodukter, som hanterar fjärrvärme, fjärrkyla, laddning och energinättjänster. Som Key Account Manager kommer du att arbeta med komplex försäljning till företagskunder inom alla segment. Relationer med kunder har ett stort värde vilket gör att kundvård och samarbete med kunder är mycket viktigt.
I arbetet ingår att driva affärsprocesser med nya och befintliga kunder från initial kontakt till förhandling och avslut. Syftet är att säkerställa försäljning av alla de produkter och tjänster som Göteborg Energi erbjuder. Majoriteten av kunderna finns i Göteborgsområdet vilket gör att det inte blir några längre resor i tjänsten.
Arbetsuppgifter:
kundansvar gentemot en definierad kundstock med stora och strategiskt viktiga kunder
säkra och utveckla affärsvolym och lönsamhet långsiktigt genom försäljning av samtliga produkter och ett aktivt affärsmannaskap
på en strategisk nivå föra samtal med representanter i kundernas ledningsgrupper
driva affärer genom hela säljprocessen, från initial kundkontakt till offert, förhandling, avtal och uppföljning
bidra till Göteborg Energis affärs- och produktutveckling genom att analysera och vidareförmedla kundsynpunkter och trender på marknaden
skapa största möjliga kundnytta utifrån koncernens utbud
verka för att kunden ska se Göteborg Energi som sin naturliga energipartner
kvalifikationer.
Som person är du affärs- och kundorienterad med en stark analytiskt sida och med förmåga att skapa och bibehålla långsiktiga relationer. Du tar egna initiativ och har ett enormt driv med fokus på att nå mål och att skapa resultat. Du har en god kommunikation och är van vid att hålla presentationer och föredrag. Du är social, självgående, samtidigt som du har en mycket god samarbetsförmåga och ditt engagemang för kunden och affären gör att du ser möjligheter i varje utmaning.
du har en högskoleexamen med inriktning mot teknik, ekonomi eller marknad
du har framgångsrikt arbetat med försäljning i en större organisation i minst 5 år och du har erfarenhet av att bygga goda och långsiktiga kundrelationer
du har erfarenhet av komplex försäljning av tjänster och tekniska helhetslösningar
du har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
det är mycket meriterande om du har erfarenhet av arbete inom energi- och/eller fastighetsbranschen
Din chef blir Dennis Samuelsson. Dennis hur skulle du beskriva ditt ledarskap?
- Som ledare vill jag ge alla medarbetare möjlighet att växa och ta stort eget ansvar. Vi har högt till tak och tydliga mål både individuellt och som grupp. Det allra viktigaste är dock att vi jobbar som ett team och hjälper varandra och naturligtvis har kul på jobbet.
Vill du veta mer om Dennis Samuelsson är du välkommen att läsa mer i hans [ Link removed ]
ansökan.
Sista ansökningsdag: 2021-01-17
Kontaktpersoner Rekryteringskonsult Victoria Reeve
SACO Helena Grunditz, ordförande tfn: 031-626523
Vision Ulf Berndtsson, ordförande tfn: 031-626100
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Reeve, [ Link removed ]
Formell ansökan till tjänsten registrerar du via ansökningsformuläret länkat från denna annons. Vill du göra en förutsättningslös intresseanmälan kan du göra detta till [ Link removed ]
[ Link removed ]
Referens
201325993
Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.
Tack!
Vi skickar jobb som liknar detta till
Om du klickar på denna knapp så kommer vi att skicka dig e-post med liknande jobb dagligen (Sales - Göteborg) .