Jobbet Kategoriansvarig Fastighet till Svevia har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Kategoriansvarig Fastighet till Svevia publicerad av Poolia

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning


Svevia är företaget som valt en egen väg. Vi är fokuserade på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Våra 1900 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 8,2 miljarder kronor. Vi är alltid på väg mot framtidens sätt att bygga och sköta om broar, flygplatser, hamnar, järnvägar, parker, vägar och annan infrastruktur. Men vi är också på väg här och nu, dygnet runt, från norr till söder och från väst till öst, för att sopa, ploga och sköta om vägar, gator, parker och torg.
Nu söker vi en kategoriansvarig fastighet till vårt trevliga inköpsteam i Solna.


Om tjänsten
Som Kategoriansvarig Fastighet ansvarar du för portföljen av samtliga externa hyresavtal i Svevia och bidrar till att verksamheten har bra avtal gällande lokaler och tillhörande mark. Du har även i uppgift att hantera och säkerställa verksamhetens avtal kring FM -tjänster. Denna befattning passar dig med några års erfarenhet inom fastighetsbranschen och av arbete med hyresavtal. Tjänsten kan även passa dig som är nyutexaminerad från en högskoleutbildning där fastighetsekonomi ingår.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
•Kontinuerlig översyn, hantering och granskning av befintliga och nytecknade hyresavtal
•Ha regelbundna avstämningar med verksamheten och fastighetsägare, samt vara behjälplig i hyresförhandlingar.
•Månadsrapportering till redovisning av information kopplat till hyresavtalen
•Kontakt med FM-leverantörer (leverantörsutveckling, leverantörsbedömning, förhandlingar, upphandlingar, eskaleringar etc)
•Stödja och ge råd till verksamheten i inköpsfrågor relaterat till fastigheter och FM-tjänster

Inledningsvis innebär merparten av arbetet hantering av fastighetsavtal. Med tiden kommer du att få utökat ansvar för hyresförhandlingar, inköp av FM-tjänster samt framtagande av strategier och handlingsplaner för dessa kategorier.

Vem är du?
Vi söker dig med en högskoleutbildning inom lantmäteri eller samhällsbyggnad med inriktning mot fastighetsekonomi eller inköp. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsbranschen och hantering av hyresavtal, alternativt god kunskap inom hyresjuridik genom utbildning. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans i team, är ambitiös, metodisk och vill leverera resultat med hög kvalité. Du kommunicerar bra på svenska i tal och skrift.


Om verksamheten
Varför Svevia?
Hos oss bidrar du till en kultur formad av engagerade och ansvarsfulla medarbetare som gillar att samarbeta. Tillsammans bygger vi ett företag med insikten om att vi måste göra vår del av jobbet för att skapa en mer hållbar värld. Målet är att vara i täten när det gäller säkerhet, miljöarbete, affärsetik och schyssta arbetsförhållanden. På vägen har vi roligt tillsammans, delar med oss av kunskap och drar nytta av varandras styrkor. Hos oss blir du snabbt en i gänget och vi månar om att vara en arbetsplats för alla. Beslutsvägarna är korta, det är lätt att påverka och göra sin röst hörd. Vi har karriärvägarna för dig som både vill bli chef och ledare eller vill utvecklas i din befintliga yrkesroll. Framgången skapar vi som ett lag. Det är så vi gör affärer och genererar resultat. Det är så vi får vi stad och land att fungera. Vill du dela väg med oss?



Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök genom att klicka på ansök på poolia.se.

Referens

57168

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till