Jobbet Junior redovisningsekonom till Swegon i Kvänum har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Junior redovisningsekonom till Swegon i Kvänum publicerad av Framtiden AB

Heltidsanställd
Skara

Arbetsbeskrivning


Har du precis tagit en högskolexamen inom ekonomi? Vill du börja jobba på ett stort internatiellt företag med stora utvecklingsmöjligheter? Då är detta rätt tjänst för dig!

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom på Swegon kommer dina arbetsuppgifter bestå av: - Löpande redovisning - Kontoavstämningar - Bokslut - Årsredovisningar - Moms och deklarationer - Budgetarbete - Rapportering av månadsbokslut till Swegons ägare I din roll som redovisningsekonom på Swegon kommer du att arbeta tätt tillsammans med controllers och övriga ekonomer på företaget och ha mycket kontakt med verksamheten. I början av din anställning kommer du att få en bra introduktion för att du på bästa sätt kommer in i din roll som redovisningsekonom.

Om företaget
Swegon Group ingår i börsnoterade Latourkoncernen och är marknadsledande inom energieffektiva ventilations- och inneklimatsystem. Swegon har 14 produktionsenheter i Sverige, Finland, Italien, Indien, Nordamerika, Tyskland, Belgien och Storbritannien. Företaget har 2 200 anställda och omsätter cirka 5,1 miljarder kronor. Du kommer att ingå i ett team på 9 personer, som jobbar med bl.a. leverantörsreskontran, kundreskontran och redovisning.

Din profil
Skallkrav: - Ekonomi på högskolenivå - Svenska och engelska i tal och skrift - God datavana - Grundläggande kunskaper i Excel Meriterande: - Kunskaper i annat nordiskt språk - Intresse för ERP-system Som person är du driven och ambitös och vill utveckla dig själv och företaget du jobbar på. Du har lätt för att ta egna initivativ och kan jobba bra självständigt.

Om oss
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc. Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera unga talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo och är ett av Sveriges snabbast växande företag. Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar. För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.

Villkor
Ort: Kvänum Start: 1 september eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, dagtid Lön: Enligt överenskommelse Urval kommer att ske löpande så välkommen in med din ansökan redan idag.

Referens

20330

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till