Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Ekonomiassistent till redovisningsbyrå jobb i Stockholm på Academic Work

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ekonomiassistent till redovisningsbyrå på Academic Work

Ekonomiassistent till redovisningsbyrå

Academic Work Stockholm, Stockholms län Heltid
Vi letar efter dig som vill vara med och ta Sveriges bästa redovisningsbyrå till nya höjder. Har du tidigare erfarenheter av att jobba med leverantörsreskontran och letar efter en ny utmaning, se hit! Läs mer nedan om rollen, arbetsuppgifter och våra arbetssätt. Ansök redan idag om du känner att denna roll passar dig!


Om tjänsten
Academic Work söker för vår kunds räkning en ekonomiassistent som vill jobba på ett företag som befinner sig på en spännande utvecklings- och tillväxtresa. Vår kund är en av Sveriges populäraste och snabbast växande redovisningsbyråer. De har belönats med Gasell-utmärkelser från Dagens Industri vid flera tillfällen. De senaste åren har de även belönats med priser som branschens bästa arbetsgivare (av Visma år 2019) och som Årets Framtidsbyrå (av branschorganisationen FAR år 2020).

Som ekonomiassistent i deras Leverantörsreskontra-grupp får du ingå i ett härligt team där ni tillsammans hanteringen av leverantörsfakturor åt ett stort antal små och medelstora företag. Detta är ett uppdrag på sex månader med stor chans till överrekrytering.

Du erbjuds

* Möjlighet att ta eget ansvar och få en större ekonomisk förståelse
* Stöd av engagerade kollegor och chefer för att du ska kunna fortsätta att utvecklas
* En fot in på ett stort och välkänt företag

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter
De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
* Registrering av leverantörsreskontra, kontering, verifiering av tolkning av inlästa fakturor.
* Digitalisering och automatisering av fakturaflödet.
* Registervård och uppdatering.
* Kontakt med kollegor, leverantörer, kunder och systemsupport.
Vi söker dig som

* Du ska ha en godkänd gymnasieexamen, gärna inom ekonomi eller liknande
* Du ska ha arbetat minst 6 månader med leverantörsreskontran
* Du är flytande i både tal och skrift, på svenska och engelska

Det är meriterande om:
* Du har erfarenheter av att arbeta i Centsoft och Fortnox.

Som person är du

Som person behöver du vara en god relationsbyggare, tävlingsinriktad lagspelare som strävar efter att förbättra din prestation. Du behöver vara orädd inför att utveckla arbetssätt och processer för att höja din och teamets prestation. I ditt arbete är du både noggrant och har lätt att arbeta självständigt.

Övrig information

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till överrekrytering

Placering: Johanneshov

* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om företaget
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 15061037-SE