Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Junior Digital Marketing Manager till SaaS-bolaget BlueCall jobb i Stockholm på Academic Work

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Junior Digital Marketing Manager till SaaS-bolaget BlueCall på Academic Work

Junior Digital Marketing Manager till SaaS-bolaget BlueCall

Academic Work Stockholm, Stockholms län Heltid
Med en stor passion och vilja förändra samhället har det omtalade, spännande och snabbväxande startup bolaget BlueCall nu hamnat på topplistan för svenska SaaS-bolag. Som Junior Digital Marketing Manager har du en möjlighet att vara med och utvecklas i en bred roll där operativt arbete, planering utförande och optimering av marknadsaktiviteter är i fokus. Rollen är ny på bolaget då försäljning och tillväxt är i fokus. Du får ett stort ansvar och blir en del av en driven organisation samtidigt som du får möjlighet att bidra till ett bättre samhälle! För dig som är i början av din karriär men med ett par års erfarenhet av att arbeta med marknadsföring- vi ser fram emot din ansökan!


Om tjänsten
BlueCalls kunder är små till stora företag inom en rad olika branscher, som köpt in BlueCall som ett led i att säkerställa sina medarbetares mentala hälsa. I BlueCall appen kan användare prata med professionella terapeuter och nyttja digitala verktyg, som självhjälpskurser i stresshantering. Rollen innebär operativt arbete, planering, utförande och optimering av främst digitala marknadsaktiviteter. Du kommer att arbeta mot individuella mål inom marknadsföring som är tätt kopplade till bolagets övergripande mål inom försäljning. Du kommer också få vara delaktig i att designa, planera samt genomföra strategier för content marketing, customer retention, köpresan och användaraktivering. Din roll innebär många samarbeten internt med olika stake holders varför din förmåga att samarbeta blir extremt viktig. Du rapporterar direkt till Caroline Rödén, VD, som blir din närmsta chef.



Du erbjuds

* En unik och spännande tillväxtresa i ett bolag där medarbetarna, produkten och starka kundrelationer är i fokus
* En nyckelroll som innebär ett helhetsansvar för BlueCalls digitala marknadsaktiviteter och närvaro
* Bli en självklar del av ett drivet entreprenörsgäng som genomsyras av en allt är möjligt-mentalitet
* Chansen att växa med bolaget både på ett professionellt såväl som på ett personligt plan. Du sätter ribban för hur långt du vill gå inom organisationen! Du kan exempelvis vara med och skala upp marknadsavdelningen i takt med att BlueCall växer
* Möjlighet att bidra till att utveckla en produkt som hjälper tusentals människor i 22 länder att må bättre och ta hand om sin mentala hälsa

Arbetsuppgifter

* Designa, planera och utföra strategier för content marketing, köpresan, customer retention och användaraktivering.
* Jobba hands-on med digital marknadsföring så som SEM, display ads, sociala medier, email och liknande.
* Leda BlueCalls arbete med lead generation och stötta säljavdelningen i outbound aktiviteter och konvertering.
* Identifiera nya aktiviteter och processer för lead generation. Exempelvis webbinarier, whitepapers, eller kampanjer, samt utforska möjligheter för att öka lead generation genom samarbete med andra företag, ex. paneldebatter, intervjuer etc.
* Planera, bygga och optimera automatiserade workflows för att öka konvertering genom den digitala köpresan, exempelvis e-postmarketing.
* A/B-testing för att skapa kundsegmentering och utveckla marknadskampanjer med riktad marknadsföring.
* Använda relevanta analysverktyg för att optimera digitala kampanjer.

Vi söker dig som

* Har en YH- eller universitetsutbildning inom marknadsföring eller motsvarande utbildning vi bedömer som likvärdig
* Har mellan två till fem års tidigare arbetslivserfarenhet av att ha jobbat i en digital marknadsföringsroll
* Har arbetat med exempelvis HubSpot, MailChimp, Google Analytics, Google Adwords Google Search Console, LinkedIn Campaign Manager eller andra relevanta, linkande program inom digital marknadsföring
* Talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska då kommunikation sker på båda språk

Det kommer anses som starkt meriterande om du har:
* Arbetslivserfarenhet inom marknadsföring B2B
* Någon typ av marknads
* Erfarenhet av att arbeta i en startup och/eller på ett SaaS-bolag
* Tidigare erfarenhet av att skapa ljud- eller videoinnehåll samt arbetat i något designprogram

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig med ett stort driv och intresse för digital marknadsföring. Vi kommer att lägga STOR vikt vid ditt personliga brev och motivering för tjänsten och BlueCall.
Som person är du:

* Resultatinriktad
* Samarbetsförmåga
* Självgående
* Initiativtagande
* Problemlösande

Övrig information

* Start: Enligt överenskommelse, omgående
* Omfattning: Heltid, tillsvidare, 6 månaders provanställning
* Placering: Mäster Samuelsgatan 36, centrala Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och BlueCalls önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Denna rekryteringsprocess innehåller följande steg: Personlighets- och problemlösningstester, telefonintervju, kundintervju x 2 samt case och referenstagning.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Information om företaget
Svenskägda BlueCall grundades år 2016 och har en vision om att hjälpa miljontals människor världen över till ett bättre välmående genom innovativa digitala produkter. De vänder sig till arbetsgivare som vill skapa hållbara medarbetare genom att förebygga psykisk ohälsa. De listades under 2019 till en av Nordens bästa Impact startups, har redan etablerat starka samarbeten med välkända företag och planerar att växa internationellt under 2022. BlueCall har 70 kunder, bland annat Ica Försäkring, Zmarta, Rituals och McDonalds. Läs mer här
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 15060122-SE