Jobbet IT-support till Carnegie Investment Bank har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

IT-support till Carnegie Investment Bank publicerad av Bravura

Full-Time
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för teknik som du vill utveckla vidare? Trivs du i en roll där problemlösning och samarbete är en del av vardagen? Vi söker dig som trivs att arbeta serviceinriktat med många kontaktytor och vill utvecklas vidare på nordens ledande investment- och privatbank, Carnegie.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Carnegie har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Carnegie en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Idéer, kunskap och kapital! Carnegie sammanför investerare, entreprenörer, företag, institutioner och privatpersoner för att tillsammans skapa innovativa produkter, nya arbetstillfällen, privata förmögenheter och ett samhälle i utveckling. I över 200 år ha Carnegie haft en central position inom nordiskt näringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rådgivare. Idag är Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter. Carnegie är marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vägleder Carnegie sina kunder till bättre affärer.

Arbetsuppgifter

I rollen som IT-support arbetar du med problemlösning och teknik av varierande komplexitet, både på 1st, - och 2nd linenivå. Du arbetar primärt med att supportera och underhålla Carnegies interna IT-utrustning. Det kan exempelvis vara både hård- och mjukvara; datorer, mobiltelefoner, plattor, användarkonton och hantering i Windowsmiljöer. Därtill förvaltar du även företagets videokonferenssystem och telefonisystem. I rollen får du inskolning och utbildning, där du får möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom nämnda teknikerna. Du har daglig kontakt med både Carnegies interna medarbetare samt externa leverantörer i frågor kopplat till IT-utrustning. Du tillhör teamet Technical Services och arbetar tillsammans med fem andra kollegor. Ni arbetar nära tillsammans där ni både stöttar och hjälper varandra dagligen i arbetet.

Formella krav

• Eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Goda kunskaper i Windows 10 och viss kännedom kring nätverkshantering • Goda kunskaper kring felsökning och installation • Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska • Meriterande med tidigare erfarenhet från en liknande roll För att trivas i rollen ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan lösa och förklarar problem både för dina interna medarbetare men även externa parter. Din styrka är att lösa problem och oavsett komplexitet på dessa så behåller du ett lugn under processens gång. Vidare säkerställer du att god service levereras där du också visar på en mycket god kommunikativ förmåga. Du trivs att samarbeta tillsammans med andra och hjälper gärna en kollega i arbetet. Slutligen är du en driven person som strävar efter att utvecklas både i din person och i din profession på Carnegie dagligen.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Centrala Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ] Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: support, It-support, Windows 10, nätverk, brandvägg, ärendehantering, Carnegie, support, ärenden, IT, teknik, It-tekniker, Stockholm, bank, finans, mjukvara, hårdvara, svenska, engelska, mejl, användarkonto, mobiltelefoni, skrivare, dator, konfiguration, mejl, användarkonto, windowsmiljö, felsökning behörighet

Referens

2872501

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till