Jobbet IT-support med koordinerande funktion har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

IT-support med koordinerande funktion publicerad av Skill

Heltid
Linköping
0,00kr/ år
2 ansökningar

Arbetsbeskrivning


Du blir en del av Application Management Operation center och svarar för 2:e line support mot många olika applikationer. För dig innebär det en varierande roll där ditt driv och din lösningsorienterade approach kommer väl till pass.

Om företaget
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering och Bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk.

Dina arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi dig som i rollen som 2:e line support får jobba brett och stötta många olika applikationer och områden. Du blir en del av Application Manangement Operation center där du tillsammans med två kollegor supporterar och koordinerar stöd för applikationer inom allt från HR, ekonomi, webb till intranät. I rollen kommer ni du: -Felsöka -Sköta behörighet- och incidenthantering -Ta fram rapporter för analys -Jobba med ärendehantering och kö-koordinering I rollen ingår också att koordinera och driva förändringsuppdrag där du internt håller ihop server-, nätverk-, och applikationsteam när ärenden berör och påverkar olika förvaltningar.

Din profil
Det viktigaste är att du som person har en lösningsorienterad approach och förmåga att driva på där det behövs när ärenden inkommer. Vi tror att du har relevant utbildningsbakgrund och erfarenhet av att jobba med support där ärendehantering har varit en del av ditt dagliga arbete. Då tjänsten innebär brett arbete mot många olika applikationer krävs det att du vill lära och sätta dig in i nya områden. Du har arbetat med eller är bekant med några av följande: -ITIL -CA och ServiceNow -Change coordination -Active Directory Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Då tjänsten omfattas av försvarssekretess är svenskt medborgarskap ett krav.

Ansökningsförfarande
Tjänsten är en konsultroll där du blir anställd hos Skill och uthyrd till kund de första sex månaderna. Därefter finns goda möjligheter till förlängning och anställning hos kund. Urval pågår löpande så ansök redan nu! Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se. Vid frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Ida Thidblom på 013-32 94 16 alternativt ida.thidblomt@skill.se

Referens

3439

Liknande jobb

Teamchef för mjukvaruutveckling Linköping Axis Communications

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Om du klickar på denna knapp så kommer vi att skicka dig e-post med liknande jobb dagligen (Kundtjänst - Linköping).
Du kan avregistrera dig när som helst.