Jobbet Intrum söker Team Manager Pre Collection har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Intrum söker Team Manager Pre Collection publicerad av ogunsen executive search

Heltid
Stockholm
N/A
2 ansökningar

Arbetsbeskrivning

Om Intrum

Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com. 

Vi söker nu en erfaren och engagerad ledare till vårt Pre Collection-team.Verksamheten är i sin helhet outsourcad från vår kund till oss sedan 3,5 år tillbaka. 

Om tjänsten

Som Team Manager Pre Collection kommer du att vara ansvarig för den dagliga leveransen av krav- och inkassotjänster till vår största kund inom bank- och finansbranschen. Du kommer att ha personalansvar för 13 kravhandläggare och även budget- och resultatansvar för verksamheten. Du skall leda ett team som arbetar med såväl löpande handläggning som med ständiga förbättringar. Det är högt fokus på produktkännedom och att kombinera en hög inkasseringsgrad och låga risker med god service. Din roll innebär att verka för hög kundnöjdhet och vidareutveckling av affären i nära samarbete med säljavdelningen och vår kund. Rollen innebär också att arbeta med löpande effektivisering av teamets arbetsrutiner och utveckla nya processer som gynnar såväl vår kund som Intrum. 

En chefsroll inom Intrum innebär att vara arbetsgivare, ”playing coach” och i vissa delar även affärsutvecklare. Du kommer att ha det övergripande ansvaret för gruppens verksamhet och resultat och ingår i ledningsgruppen för Backoffice. Din roll innebär att du ska leda, fördela, organisera och följa upp arbetet enligt företagets intentioner i syfte att nå uppsatta mål. Du ska även vara en katalysator för information och kommunikation om ledningens vision, mål och strategier. Vidare ingår att motivera samt att bygga ”team spirit”, utveckla, vägleda och representera dina medansvariga så att de upprätthåller en hög service- och kvalitetsnivå i sitt arbete.

Du rapporterar till Operations Manager Backoffice som ingår i Operations ledningsgrupp.

Din profil

Vi ser företrädesvis att du har högskoleutbildning inom ekonomi, alternativt gymnasieutbildning och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har minst tre års erfarenhet av att leda och fördela arbetet i ett team. Vi lägger också stor vikt vid att du har relevant erfarenhet från bank- och finansbranschen som ger dig värdefulla redskap i den fortsatta utvecklingen av vårt kunderbjudande.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som har mycket goda ledaregenskaper där lyhördhet och ett genuint intresse för människor är centrala inslag. Du har en stark vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut, kan planera din egen tid och har förmåga att driva förändringsprocesser. Eftersom verksamheten är outsourcad från vår kund, är det viktigt att du kan driva förändring inom såväl Intrum som hos och tillsammans med vår kund. För att lyckas i rollen är du också en analytisk person som kan se sammanhang och förstå komplexa samband.  Du har god förmåga att inspirera andra och har en framtoning som skapar både förtroende och respekt hos omgivningen.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Intrum med Ogunsen Executive Search. Om du har frågor är du varmt välkommen att ringa Senior konsult Anders Dareholt på 070-771 59 09 eller Research konsult Christina Singelman på 073-421 79 87.

Ansök direkt på Ogunsens hemsida www.ogunsen.se. Gå in under flik publika uppdrag. Skicka in din ansökan så snart som möjligt eftersom urval och intervjuer sker löpande.

Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. 

Referens

teamtailor-70358-28081

Liknande jobb

Digital Project Manager till HarperCollins Nordic Stockholm p4it Search and Recruitment AB