Jobbet Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Inköp i Skåne! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Intresseanmälan för kommande uppdrag inom Inköp i Skåne! publicerad av Poolia

Jobbet utgår om 6 dagar
Heltidsanställd
Malmö

Arbetsbeskrivning


Vi söker ständigt grymma inköpare för kommande uppdrag i Skåne. Konsultuppdragen inom inköp varierar och styrs av våra kunders behov. Våra kunder är inom både den privata och offentliga sektorn och i varierande storlek. Genom att skicka in ditt intresse via denna annons öppnar du dina dörrar för varierande utmaningar.
Skicka gärna in ditt CV eller Linkedinprofil redan idag, när det dyker upp ett konsultuppdrag som passar din profil så ringer vi direkt!

Om tjänsten

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Rollen som inköpare kan vara både operativ och strategisk. Dess särskilda förutsättningar varierar självfallet efter bransch och den specifika kundens behov. Vi ser gärna att du har en bred erfarenhet, men var noga med att ange just bransch och specifika ansvarsområden gällande dina tidigare erfarenheter.

Som inköpare hos någon av våra uppdragsgivare kan dina arbetsuppgifter ofta inkludera bl.a.:

•Ansvar för löpande inköp och transportbokningar
•Kontakt med såväl olika leverantörer som transportbolag
•Hantera kontakt med kunder/återförsäljare för att säkerställa ett optimalt varuflöde
•Ansvar för artikelregister
•Hantera bevakning, rapportering och uppföljning gällande bl.a. lagernivåer

Rollen kan också innefatta att vid behov vara behjälplig med ordermottagning och i andra delar av organisationen. Du blir en del av inköpsavdelningen, och arbetar även vanligtvis mycket nära orderhantering, logistik och i många fall också marknad/försäljning.

Notera att detta är vanligt förekommande arbetsuppgifter. Då detta inte är en specifik tjänst utan en intresseanmälan för kommande konsultuppdrag vet vi inte i förtid vilka exakta arbetsuppgifter tjänsten innehåller.

Vem är du?
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller logistik. Antingen har du längre erfarenhet av arbete med inköp eller så har du kanske precis hunnit påbörja din karriär och är intresserad av att bygga vidare på din kompetens.
För att trivas i en konsultroll är det av vikt att du som person är öppen, analytisk och självgående. Du bör ha en god kommunikativ förmåga, intresse för affärsmannaskap och en naturlig känsla för service!

Våra uppdragsgivare efterfrågar varierande erfarenhet och specialisering, därav är det av stor vikt att du är tydlig kring dina tidigare erfarenheter, kompetenser och ambitioner i CV och personligt brev. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i något eller flera större ekonomisystem. Kunskap inom Excel är ett måste. Notera gärna tillgänglighet och vilken typ av ekonomitjänster du främst är intresserad av, för lättare matchning. Underkonsulter är av intresse!


Referens

57397

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till