Jobbet Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Inköpskoordinator sökes till företag inom detaljhandeln! publicerad av StudentConsulting

Heltidsanställd
Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

Letar du efter en spännande och utmanande administrativ roll som inköpskoordinator? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta inom detaljhandeln? Då har vi tjänsten för dig!

Information om uppdraget:

Vår kund är ett framgångsrikt detaljhandelsföretag sedan 1986 med 90 varuhus i Sverige, 24 i Norge, 2 i Tyskland och 24 i Finland. Företagets affärsmodell bygger på enkelhet i verksamheten, centrala inköp utan mellanhänder och effektiv distribution. De har idag över 2 000 anställda och huvudkontor i Upplands Väsby.

Till huvudkontoret söker vi just nu en inköpskoordinator som kommer att vara en viktig del i inköps- och affärsutvecklingsteamet och ingå i affärsområdet Heminredning. Arbetet som inköpskoordinator innebär främst att ha hand om den administrativa delen av inköpsprocessen. I denna roll kommer du att arbeta brett med allt från artikelvård till kundfrågor och marknadsaktiviteter. I denna tjänst ingår du i ett team på 7 personer och rapporterar till Kategorichef för Heminredning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av:

- Sköta administration och vård av artiklar och sortiment
- Koordinera kategorins inköpsfrågor internt mellan olika avdelningar i Sverige och i Asien
- Huvudkontakt mot Store Support

Tjänsten är på heltid och beräknas starta i januari 2021. Anställningen inleds som ett konsultuppdrag som omfattas av en provanställning på 6 månader med chans till förlängning. Detta innebär att du kommer bli anställd av oss på StudentConsulting och arbetar på kundens kontor i Upplands Väsby. För denna tjänst tillämpas vanliga kontorstider 08.00 – 17.00 med flex.

Detta söker vi:

Vi söker dig som har studerat en eftergymnasialutbildning inom inköp, ekonomi eller marknad. Det är meriterande om du som söker har erfarenhet från detaljbranschen alternativt besitter motsvarande kunskaper inom området. Krav för tjänsten är att du har goda kunskaper i Officepaketet och Excel. Vidare ser vi att du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. För att passa in i tjänsten besitter du en god samarbets- och samordningsförmåga då du har lätt att knyta an nya kontakter, är en god kommunikatör och kommersiellt driven.

Som person trivs du att arbeta med administration och analys av siffror i affärssystem samt är självständig, utåtriktad och initiativtagande. Vidare trivs du att arbeta med flera bollar i luften och stimuleras av att hantera allt från leverantörskontakter till inköpsprocesser. Vi ser även att du trivs i en flexibel och föränderlig miljö där du tycker om ordning och reda, är detaljorienterad samt har ett affärssinne.

Passar beskrivningen in på dig? Sök redan idag, då urval och intervjuer sker löpande.

Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Referens

55620

Om företaget

StudentConsulting är ett av Skandinaviens ledande rekryterings- och bemanningsföretag och är specialiserade på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Vi har under det senaste året rekryterat 11 314 personer ut i jobb i Sverige, Norge och Danmark. Vårt rekryteringsnätverk består av 176 uppdragsorter, över 400 000 kandidater, över 2 500 kunder och över 13 800 beställare.

StudentConsulting startades 1997 som ett företag som gav studenter extrajobb, men är idag mycket mer än så. Vi arbetar med rekrytering och bemanning av studenter, akademiker och yrkesutbildade. Hos oss möter kandidaterna sina framtida arbetsgivare och arbetsgivare sina framtida medarbetare.

StudentConsulting har kollektivavtal med samtliga LO- och Akademikerförbund samt Unionen. Vi är medlem i Almega Bemanningsföretagen där vi är ett auktoriserat bemanningsföretag samt ett auktoriserat rekryteringsföretag.

Meet your future – Tillsammans med oss!

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till