Jobbet Inköpsassistent till internationellt bolag har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Inköpsassistent till internationellt bolag publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett stort internationellt företag som är i en expansiv fas och söker nu en inköpsassistent för att stötta upp inköpsteamet. Du får möjlighet att arbeta med inköp, administration och säkerställa  att nya processer implementeras.
Välkommen in med din ansökan idag! 

Arbetsuppgifter

Dina främsta arbetsuppgifter innebär att stötta inköpsteamet av indirekt material och tjänster för att kunna ge fabrikerna möjlighet att fokusera på olika kategorier. Du stöttar en operativ inköpare som ingår i säljteamet.

För att ge dig en bild av hur en dag kan se ut, får du en beskrivning av några arbetsuppgifter:

  • Delta, utveckla och hantera R2P (Responsibility to Protect) processer, främst för fastighets förvaltning.
  • Delta i projekt att skapa nytt kontor genom att stötta inköpare i hela inköpsprocessen.
  • Administrera och skicka ut budförslag till leverantörer för kritiska delar till verksamheten.
  • Säkerställa en stark interaktion med lokala intressenter
  • Genomföra lokala inköp i enlighet med definierade strategier och ramverk.
  • Stötta implementationen av nya processer och system.

Din bakgrund
För att trivas i rollen som inköpassistent ser vi att du har studerat inköp, ekonomi eller likvärdig utbildning på högskolenivå. Du är i början av karriären och har något års arbetslivserfarenhet. Du har tidigare från goda resultat och drivs av målsättningar och har haft kommunikation med olika instanser som kunder, leverantörer. Meriterande om du tidigare har arbetat med SAP/Ariba i någon position. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Vi söker en inköpsassistent som är affärsinriktad och drivs av resultat och goda kommunikationer med berörda parter. Du har en stark känsla för struktur och prioriteringar samt kan hantera flera uppdrag samtidigt, utan att brista i kvalitén. Slutligen ser vi gärna att du är en sann lagspelare med tro på att de bästa resultaten uppnås tillsammans i grupp samtidigt som man har kul på arbetsplatsen!

Är det dig vi beskriver? Tveka inte att skicka in din ansökan via lernia.se redan idag!

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag! Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Ansvarig rekryterare
Viktor Petersson
viktor.petersson@lernia.se
072-254 17 35

Referensnummer
96341

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt! 

"As one of Sweden’s largest recruitment and staffing agencies Lernia works in a diverse international environment. In order to present you in the best way possible, we would thus appreciate if you attach CV and cover letter in English as well as Swedish!"

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Referens

53678

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till