Jobbet Initiativrik doer sökes för användar- och IT support till mjukvaruföretag har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Initiativrik doer sökes för användar- och IT support till mjukvaruföretag publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Har du kunskap inom SQL? Lockas du av möjligheten till att utveckla en helt ny servicetjänst där du får möjlighet att sätta din prägel på såväl arbetssätt som rutiner? Hos Systemverkstan uppmuntras initiativtagande, och för rätt person erbjuds en spännande roll att aktivt vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling.

Om tjänsten

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Systemverkstan No5.

Om företaget

Systemverkstan No5 grundades 2001 och har sedan dess levererat mjukvaruteknik till sina kunder. HR-systemet HERO är utvecklat för, och i samarbete med, hjälporganisationer och myndigheter som arbetar med hjälpinsatser. HERO är utformat för att vara ett effektivt verktyg för personalhantering i organisationer som arbetar med hjälparbete runtom i världen. HERO kan vidareutvecklas för att ge varje organisation den exakta funktionalitet som just de behöver. Kunder som använder HERO idag är bland annat Läkare utan gränser (MSF) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). Idag är det de två grundarna som även är verksamma inom företaget. De söker nu en medarbetare som kan stärka teamet och som vill vara med och bidra till företagets fortsatta utveckling.

Arbetsuppgifter

Då rollen som IT- och användarsupport hos Systemverkstan är helt ny ges du möjlighet att utforma den utifrån din kompetens och erfarenhet. I början av din anställning kommer ditt främsta fokus att vara framtagande av nya rutiner och att sätta en struktur för hur supporten ska hanteras. Du kommer att få analysera företagets behov, och självständigt - eller i samarbete med grundarna - ta beslut gällande vilket ärendehanteringssystem som ska implementeras. De ärenden som du därefter kommer att hantera är varierande och består av allt ifrån användarfrågor till felrapporter som åtgärdas efter felsökning. Ungefär 90 procent av ärendena kommer du att besvara på engelska. Det är av stor vikt att du sätter dig in i företagets egenutvecklade HR-system och kan bidra med exempelvis kvalitetstester för att få en förståelse för användarna och för att kunna komma med idéer för fortsatt utveckling. Utöver arbetet med IT- och användarsupport kommer det att finnas ytterligare arbetsuppgifter som anpassas utifrån din profil. Det kan till exempel vara att ta fram användardokumentation eller hålla utbildningar. Detta är en roll som kommer att passa som handen i handsken för dig som inte behöver en tydlig arbetsbeskrivning utan motiveras av att skapa sin egen roll.

Formella krav

• Kunskap inom SQL, antingen från utbildning eller arbete • Erfarenhet av IT-support • Du uttrycker dig obehindrat i engelska och svenska, i både tal och skrift • Erfarenhet av att ha utformat en ny roll eller implementerat ett nytt system är meriterande För att trivas i rollen behöver du vara en nyfiken och självgående person som ser till att få saker gjorda. Du gillar att bidra med idéer samt att ta egna initiativ. Då företaget är litet och det inte kommer att finnas tydliga riktlinjer för rollen, måste du vara strukturerad och ordningsam samt ha förmåga att anpassa dig till nya situationer. Utöver det är du kommunikativ och trivs med att arbeta med andra människor. Kvalitet och noggrannhet måste vara viktigt för dig, och självklart har du en stark vilja att ge högsta service till kunderna. Eftersom du kommer att arbeta med hjälporganisationer och myndigheter som arbetar med hjälpinsatser är det också viktigt att du känner en stor respekt för deras arbete. Helt enkelt en person med hjärtat på det rätta stället.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: användarsupport, IT-support, IT, tekniker, teknik, SQL, supporttekniker, mjukvara, mjukvaruföretag, Stockholm

Referens

2791001

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till