Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Incident Manager / Problem Manager / IT-Koordinator jobb i Stockholm på Bravura

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Incident Manager / Problem Manager / IT-Koordinator på Bravura

Incident Manager / Problem Manager / IT-Koordinator

Bravura Stockholm, Stockholms län Heltid

Har du en god känsla för service tillsammans med ett brinnande intresse för teknik och IT? Har du tidigare erfarenhet som Incident Manager alternativt liknande yrkesroll? Då kan tjänsten som Incident Manager hos TietoEVRY, en av Nordens största IT-leverantörer, vara något för dig!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på TietoEVRY i Stockholm med goda möjligheter till överrekrytering på sikt. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det finns god möjlighet att TietoEVRY har möjlighet att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och TietoEVRY en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

TietoEVRY är ett ledande företag inom digital transformation och levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem.

Arbetsuppgifter

Som Incident Manager på TietoEVRY har du ett nära samarbete med Problem Management för att definiera problemkandidater som upptäcks i leveransen. Som Incident Manager kommer du att arbeta tätt med 1:a, 2:a, 3:e linjens supportteam och kundteam för att lösa prio 1 och 2-incidenter. Du kommer även att aktivt arbeta med analys av incidentflödet och följa upp med korrigerande åtgärder utifrån vardaglig incidenthantering samt djupare månadsanalyser av incidentkategorier, samt säkerställa att KPI:er för incidenthanteringen uppfylls och rapporteras. Du kommer således att ansvara för att identifiera, dokumentera och driva förbättringar av leveransen. Du kommer att ingå i ett team av fyra mycket skickliga incident managers och lära dig nya saker med och av dem.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

• Erfarenhet som Incident Manager, alternativt i liknande yrkesroll
• Förståelse av IT-lösningar inom service desk, workplace, server, databas, applikationer och nätverk.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och tekniska intresse. För att trivas i rollen ser vi att du är en positiv lagspelare som är organiserad och besitter en god förmåga att strukturera ditt arbete. Då rollen innebär många interna såväl som externa kontakter är du kommunikativ och serviceinriktad. Du besitter en god problemlösningsförmåga och motiveras av att hitta alternativa lösningar på problem som du stöter på. Då rollen innebär stort ansvar med många bollar i luften ser vi att du är flexibel och trivs i en roll där du på egen hand kan driva ditt arbete framåt.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Övrigt:
Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva göras i samband med ansökan. Vi vill att du gör en sådan beställning via länk:
[ Link removed ] />
Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, Incident Manager support, second line, third line, junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, TietoEVRY, Windows, SLA, Stockholm

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 3600701