Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

HRIS konsult/administratör för spännande implementationsuppdrag jobb i Danderyds distrikt på Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
HRIS konsult/administratör för spännande implementationsuppdrag på Jurek Rekrytering & Bemanning AB

HRIS konsult/administratör för spännande implementationsuppdrag

Jurek Rekrytering & Bemanning AB Danderyds distrikt, Stockholms län Heltid

Här pågår en enorm transformationsresa. Från Excel till Workday. Starten gick för 6 månader sedan och projektet går live under slutet av 2022. 

Huvudprojektet styrs från Sverige och här finns också huvudprojektledaren. Mottagare finns i alla länder. Fokus här och nu ligger på att få bitarna på plats och sätta innehållet för Sverige. Här välkomnas en HRIS konsult/administratör som kan stötta den svenska delen av det europeiska projektet. Det med allehanda aktiviteter som behövs inför go-live - med fokus på uploading data med mera. 

Focus areas

• Support the data/info gathering and streamline terms and contracts and for other administrative projects
• Preparation, implementation, support and maintenance of the HRIS management system
• Technical-point-of-contact / super user
• Suggest improvements, test system changes, support system up-grades
• Assist in the development of standard reports and special requests
• Be involved in the process implementation and change work
• Develop user procedures, guidelines and documentation and train managers/employees/new system users

Qualifications

• Knowledge of HR functional operations and HR information systems, principles, methods, and practices
• Experience of personnel administrative work
• Ability to effectively communicate on complex issues/ frequent interruptions and changing tasks and priorities
• Passion for technology
• Knowledge and experienced user of MS Office (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, Teams)
• Experience of driving change and complex/immature business
• Bachelor degree in HR, information systems or related functions, meritorious

Här välkomnas nu du som har erfarenhet från liknande projekt, som gillar att peta i detaljerna och förstår hur det hela hänger ihop.

Intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag. 

Vid frågor om rollen är du välkommen att kontakta [ Email address blocked ]


 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 39E6925CE580452B8FA1F52D8B5C8558