Jobbet HR Koordinator EMEA har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

HR Koordinator EMEA publicerad av Michael Page

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Just nu letar vi efter en duktig och självsäker HR Koordinator till vår kund som är ett internationellt IT- bolag placerat norr om Stockholm. De är aktiva i över 10 länder och har strax över 15 anställda i Sverige, med huvudkontor i USA.

Information om kunden

Du kommer att vara ansvarig och ansiktet utåt mot EMEA, totalt arbetar ca 40 personer i dessa länder.

Organisationen är stolta över sin innovativa anda och letar just nu efter en likasinnad, duktig HR Koordinator som temporärt kan ge extra support under en mammaledighet på 12 månader.

Rollen:

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet inom en bred HR roll eller likande tjänster. Internationell erfarenhet är ett stort plus då Engelska språket används dagligen. Dina ansvarsuppgifter kommer att variera, du ska vara van att arbeta brett och ha en god vana att arbeta med olika processer även med olika HR system. Du ska vara serviceinriktad och ha goda erfarenheter av administrativa uppgifter. Du ska ha tidigare erfarenhet utav rekrytering och personalfrågor och god förståelse för implementering av nya processer.

Beskrivning

På kontoret norr om Stockholm sitter ett gäng glada säljare samt företagets MD som man även kommer ha ett nära samarbete med.

Som HR- Koordinator (EMEA) kommer ditt ansvar att inkludera:

Administrativt HR-stöd till den globala HR-direktören samt övergripande koordinering inom personalavdelningsfunktionerna för rekrytering, anställning, arbetsrätt, utvärderingar, organisationsutveckling och utbildning för Europa

  • Koordinera rekryteringsprocesser, CV-granskningar och intervjuer..
  • Administration kring nyanställning och introduktioner/onboarding av ny personal
  • Hantera utbildningsprogram
  • Ad hoc, samt Löneadministration för extern lönleverantör.
  • Koordinera och upprätthålla arbetsförmåner, inklusive sjukförsäkring etc.
  • Supporta chefer och anställda i personalfrågor, pensionsadministration och rehabilitering

Sökandes profil

För att bli framgångsrik i rollen:

  • 3-5 års erfarenhet inom en bred HR roll.
  • Resultatorienterad med mycket god kommunikativ förmåga
  • Självsäker person som inte är rädd att säga ifrån när det behövs
  • Studerat personalvetarutbildning eller motsvarande
  • Har erfarenhet av att jobba i en internationell organisation
  • Gillar en bred administrativ roll
  • Har en god administrativ förmåga, strukturerat arbetssätt och serviceinriktad
  • Flytande Svenska och Engelska
  • Lättlärd och flexibel
  • Prestigelös med en social och positiv inställning

Jobberbjudande

Är du intresserad av att arbeta hos ett expansivt internationellt IT företag? Skicka in din ansökan till Lina på Michael Page så snart som möjligt, intervjuerna sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så fort som möjligt.

Referens

123876/001

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till