Jobbet HR Contact Support till fordonsindustrin har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

HR Contact Support till fordonsindustrin publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Just nu letar vi efter en HR stjärna till vår kund inom fordonsindustrin!

Är du serviceminded? Får du energi av att vara en del av ett fantastiskt team som har fokus på hög kundnöjdhet? Vill du vara en del av ett team som är stolta över sina arbetsuppgifter samt hjälper varandra att nå framgång? Då är denna tjänst något för dig!

Detta erbjuds du
Du kommer att vara en del av ett team av högkvalificerade kollegor där du får möjlighet att utvecklas både på en professionell och på en personlig nivå. När du arbetar i hjärtat av vår kunds HR-verksamhet kommer du att ha stor inverkan på hur andra delar i organisationen uppfattar och använder HR-tjänster. Positionen kommer att utmana dig med ett antal utvecklingsmöjligheter och HR-områden att specialisera sig på. Vi hoppas att hitta dig som vill ha en ambition att stanna och växa inom vår kunds bolag.

Arbetsuppgifter
Som en del av vår kunds HR team kommer du att ge företagets anställda service inom HR-området. Du ska tillhandahålla HR-expertis med kvalitet, stark serviceinriktning och hög effektivitet.

Du kommer att vara en del av HR Contact Support Team där ditt uppdrag är att fungera som kontaktperson för anställda, HR BP och chefer i HR-relaterade ämnen. Din huvuduppgift inom denna roll är att svara på förfrågningar från anställda, HR BP och chefer främst via telefon eller e-post.

Dessutom kommer du att:

  • Stödja och samarbeta med andra aktörer inom HR området för att säkerställa ett effektivt HR-stöd till verksamheten
  • Ge det slutanvändarstöd som överenskommits
  • Agera som åtgärdsägare av tilldelade fall
  • Handla enligt dokumenterade instruktioner vad gäller att prioritera uppdrag
  • Hantera fall från andra supportfunktioner vid behov
  • Arbeta med kontinuerligt förbättringsarbete för HR-administrativa processer och tillämpa dem på avdelningen
  • Arbeta i nära samarbete och öppenhet med kundens dotterbolag kring kompensation, förmåner och personalstyrning.

Din bakgrund
Vi söker dig som har en kandidatexamen inom personalområdet eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Vidare ser vi att du har erfarenhet av att arbeta inom HR-området och/eller från ett kontaktcenter. Du har erfarenhet av att läsa och förstå avtal, regler samt riktlinjer inom HR området så som Arbetsrättslagen. Ett krav är att du har goda datorkunskaper i Office-paketet, har du tidigare arbetat i SAP och Service Now är det starkt meriterande. Slutligen är det ett krav att du talar samt skriver obehindrat på både svenska och engelska.

Personliga egenskaper
Som person har du ett genuint intresse för att tillhandahålla professionell kundservice och en stark vilja att ge slutanvändaren det stöd som överenskommits. Vi ser att du drivs av utmaningar samt att du får vara med att kontinuerligt utveckla processer och servicelösningar. För att lyckas i denna position är du serviceinriktad, energisk och har en god förmåga att prioritera i arbetet. Slutligen är du analytisk person som gärna kommer med förbättringsförslag

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag
Januari 2019

Ansvarig rekryterare
Iris Nemec
0722546057

Referensnummer
96386

Information
Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt! 

"As one of Sweden’s largest recruitment and staffing agencies Lernia works in a diverse international environment. In order to present you in the best way possible, we would thus appreciate if you attach CV and cover letter in English as well as Swedish!"

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Referens

52226

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till