Jobbet HR Business Partner till Benify! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

HR Business Partner till Benify! publicerad av Benify

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

På Benify har vi sikte på World Domination och vi är dessutom på väldigt god väg. Vi står inför en extremt spännande tillväxtresa och för att nå våra mål krävs det en stark företagskultur och medarbetare som har stort engagemang för sina yrkesområden samt rätt förutsättningar för att överträffa förväntningar. För att nå våra högt satta affärsmål är rollen som HR Business Partner otroligt viktig. Känner du dig manad att vara med på resan?

På Benify erbjuder vi en kultur som genomsyras av innovation, framåtanda och omtanke för varandra. Här finns alltid en strävan att utvecklas, växa och ha roligt på jobbet, vilket inte gör det till någon slump att vi nyligen blev utsedda till en av Sveriges tio bästa arbetsplatser av Great Place To Work.

I rollen som HR Business Partner hos oss är du en del av ett sammansvetsat HR team som har humor, höga ambitioner och starkt affärsdriv. Eftersom Benify är ett internationellt företag med flertalet kontor runt om i Europa, drivs och arbetar HR-funktionen på koncernnivå varav internationella kontakter är vanligt förekommande. I rollen kommer du arbeta brett inom HR, och du förväntas bidra med kunskap samt nya idéer och initiativ.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Coacha och stödja chefer i deras ledarskapsuppdrag
  • Ansvara för personalärenden, rehabilitering och fackliga kontakter
  • Projektleda, operativt genomföra samt implementera HR projekt. Exempelvis kommer vi framåt att ha fokus på Learning & Development där du kommer ha en central roll i form av utveckling och implementering.

I rollen rapporterar du till HR Director som du även kommer ha ett tätt samarbete med.

Vi söker dig som har:

  • Akademisk utbildning inom HR eller motsvarande
  • Minst 3 års erfarenhet som HR-generalist, HR Business Partner eller motsvarande där du samlat på dig erfarenhet av brett och kvalitativt HR-arbete, och där någon form av ansvar inom Learning & Development varit en del.
  • Är arbetsrättslig kunnig och har erfarenhet av att ansvara över personalärenden
  • God vana av fackliga förhandlingar och samverkan
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i tal såväl som skrift (ytterligare språkkunskaper är meriterande)

För att vara framgångsrik i rollen är du relationsskapande, kommunikativ samt inger förtroende. Därför blir du ett givet alternativ för våra chefer och medarbetare att söka stöd och coaching hos. Du besitter god affärsförståelse och kan med lätthet relatera hur HRs arbete påverkar Benifys affärsmål. Du är en ”doer” som vågar driva på projekt, men du är också målmedveten och därför mån att slutföra det du påbörjat. Du har ett prestigelöst förhållningssätt och inser att även administration samt stödja kollegor vid behov är nödvändigt för att nå önskade resultat. Självklart har du ett brinnande intresse för Learning & Development samt känner dig bekväm med att hålla presentationer och utbildningar.

Trivs du dessutom i en internationell miljö som är i ständig förändring är jobbet som klippt och skuret för dig!

PRAKTISK INFORMATION
Start: Hösten 2019
Omfattning: Heltid, tillsvidareanställning
Plats: Östermalm, Stockholm
Sista ansökningsdatum: 24 juni
Kontaktperson: Hannah Steele, Talent Acquisition Specialist, hannah.steele@benify.com

ANSÖKAN
Sugen på att bygga upp en HR funktion av världsklass i en internationell miljö? Ansök via länken nedan genom att bifoga din LinkedIn eller CV. Vi kommer jobba löpande med urvalet så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen till oss där vi alla arbetar hårt men har vansinnigt roligt på jobbet!

OM BENIFY
Benify började som en idé om att göra HR enkelt och är nu ett av de ledande bolagen inom förmåner och ersättning. Med vår smarta förmånsportal har vi fullkomligt revolutionerat HR-branschen. Vi hjälper våra kunder över hela världen med den aktuella utmaningen att bli attraktivare arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 1 400 000 medarbetare på över 1500 bolag.

I dag är vi ca 350 extraordinära kollegor placerade på 9 kontor runt om i Europa. Vår främsta fokus nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits.

Referens

74269

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till