Jobbet HR Business Partner/ Intern Rekryteringskonsult har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

HR Business Partner/ Intern Rekryteringskonsult publicerad av BDO AB

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi har branschens nöjdaste kunder och det har vi till stor del tack vare våra fantastiska medarbetare. Nyligen flyttade vi till nya fina lokaler på Sveavägen i centrala Stockholm.  Vi är ett starkt HR-team på tio personer, varav sex av oss sitter på huvudkontoret i Stockholm, där den här tjänsten är placerad. Nu söker vi efter en HR-kollega som kommer att ha en delad tjänst som HR Business Partner/ Intern Rekryteringskonsult.

Som HR Business Partner arbetar du självständigt med ett eller flera affärsområden, men även nationellt och förväntas ha ett nära, aktivt samarbete med övriga HR kollegor oavsett region samt med vår Lönefunktion. Du rapporterar till regional HR chef.

Primära arbetsuppgifter och ansvarsområden: 

  • Utifrån beslutad nationell och regional affärsplan samt nationell HR agenda aktivt identifiera, stödja och verkställa prioriterade HR aktiviteter

  • Leverera affärsmässig och professionell HR-rådgivning med tillhörande operativa arbetsuppgifter till organisationens chefer avseende t.ex. arbetsrätt, lönesättning och revision, kompetensutveckling, kompetensväxling och arbetsmiljö

  • Aktivt bidra i utveckling av affär och ledarskap samt agera förändringsledare i organisationsrelaterade frågor

  • Löpande aktivt bidra i utveckling och implementering av nationella HR policys, riktlinjer, processer, rutiner, verktyg och projekt

I din roll som Intern Rekryteringskonsult kommer du:

  • Driva rekryteringen av studenter inom revision, men även andra roller, i region Öst

  • Löpande rekrytera till övriga affärsområden primärt i region Öst

  • Identifiera effektiviseringar och utvecklingsområden för rekryteringsprocessen

 

Din bakgrund

Du har en universitetsutbildning inom HR eller motsvarande samt har minst 3 års arbetslivserfarenhet av brett, kvalificerat och självständigt HR-arbete. Vidare är du en självgående och engagerad rekryterare som tycker att rekrytering är roligt och motiverande. Det är meriterande om du har arbetat med rekrytering av tjänster inom ekonomi. Detta är dock ej ett krav.

Som person har du hög integritet och god affärsförståelse. Du har ett högt leveransfokus och är initiativtagande. Vi har branschens nöjdaste kunder till stor del för att våra medarbetare är duktiga på relationer, vilket vi ser att även du är. Vidare har du hög energi och trivs med att arbeta både självständigt och i team.

Du  känner dig bekväm med att ta egna initiativ för att säkerställa en vidareutveckling av HR-området. Du har en god förmåga att sätta dig in i nya system och fördjupa dig i frågor där din expertis tillfrågas. Vidare är du snabb, flexibel och lösningsorienterad samt ser ordning och reda som självklarheter för att kunna leverera i jobbet.

I rollen krävs mycket goda kunskaper i svenska och engelska. 

Plats: Centralt i Stockholm

Start: augusti/september -19

Omfattning: Heltid, vikariat 1 år, med möjlighet till förlängning


Vi erbjuder:

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska vara bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi erbjuder ett ansvarsfullt och varierat arbete i nära samarbete med övriga medarbetare i HR-teamet. Du har också ett nära samarbete med kollegor inom hela byrån.
Tjänsten är ett vikariat under 1 år med möjlighet till förlängning.

Ansvarig för denna rekrytering är Jesper Gustafsson, HR Manager. För frågor maila till jesper.gustafsson@bdo.se

Vi intervjuar kandidater löpande så vänta inte med att söka tjänsten. Välkommen in med din ansökan!

BDO är världens femte största revisions- och rådgivningsbyrå med ca 73 000 anställda i 160 länder.

BDO i Sverige har ca 700 anställda på drygt 20 kontor med en familjär kultur som gör att varje medarbetare känner sig sedd. Vi satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos BDO involveras du i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag. BDO värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv hos våra medarbetare vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande. 

Referens

64787

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till