Jobbet HR Advisor till fordonsindustrin har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

HR Advisor till fordonsindustrin publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för service? Blir du inspirerad av att vara en del av ett positivt team som fokuserar på internationella kunder? Förstår du vikten av effektiva team där personerna tar stolthet i att vara ansvariga för sig själva och för att hjälpa andra för att tillsammans nå framgång? Då skall du fortsätta läsa!

 OM TJÄNSTEN

Som del av HR Advisor teamet, agerar du kontaktpunkt för de anställda, HRBP´s och chefer inom HR relaterade ämnen hos vår kund inom fordonsindustrin. Målet med tjänsten är att tillhandahålla HR-expertis med högkvalitet, starkt servicetänkande och hög effektivitet.

 I rollen som HR advisor kommer du hantera förfrågningar från anställda, HRBP´s och chefer som använder kommunikationskanaler telefon, chat och e-post. Du kommer att stödja och samarbeta med andra team inom HR-området för att säkerställa ett effektivt HR-stöd för hela verksamheten.

 
Ansvarsområden:

  • Hantera förfrågningar från anställda, HRBP´s och chefer
  • Stödja och samarbeta med andra team inom HR-området
  • Agera åtgärdsansvarig i tilldelade fall
  • Göra en prioriteringsordning för skapade eller mottagna ärenden och agera enligt  instruktioner
  • Uppgradera ärenden till andra supportfunktioner vid behov
  • Dokumentera fel och avvikelser i förbättringssyfte
  • Arbete med kontinuerligt förbättringsarbete för HR-administrativa processer

OM DIG

Du har en utbildning inom personalvetenskap eller liknande samt några års arbetslivserfarenhet inom området. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet från att arbeta med personalresurser samt arbetat inom kundservice. Goda kunskaper inom SAP eller Office 365 är även det meriterande. Att du har erfarenhet av ärendehanteringssystem är till din fördel och du bör vara en person som är kundfokuserad, är uppmärksam på detaljer och besitter starka kommunikationsförmågor. Du är van vid att arbeta i en snabb, dynamisk och samarbetsorienterad arbetsmiljö och behärskar engelska och svenska flytande både i skrift och tal. För att lyckas i denna position behöver du vara serviceminded, energisk och sitta inne på förmågan att prioritera rätt. I teamet uppmuntrar och hjälper man varandra.

OM ANSTÄLLNINGEN

  • Placeringsort: Göteborg
  • Tjänstgöringsgrad: Heltid
  • Tillträde: Enligt överenskommelse
  • Anställningsform: Visstidsanställning

ANSÖKNINGSPROCESSEN

Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Iris Nemec
iris.nemec@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se

OM LERNIA

Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Referens

84555

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till