Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

HR- Administratör jobb i Solna på Michael Page

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
HR- Administratör på Michael Page

HR- Administratör

Michael Page Solna, Stockholms län Heltid

Vi på Michael Page söker nu på vår kundsräkning efter en HR- Adminstratör tillgägnlig omgående.

Information om kunden

Vår kund är ett stort internationellt transportbolag med 68 personer på deras kontor i Solna. Du kommer vara en del av ett HR team på två personer med stort ansvar för adminstration. Rollen är inledningsvis ett konsultuppdrag på 1år med goda chanser till en permanent position.

Beskrivning

Vi letar efter någon som är van att ta egna initiativ och vill jobba i en expansiv och snabb miljö, du ska tycka det är kul att arbeta under högt tryck och är van att arbeta självständigt och inte rädd att ta egna beslut. Du kommer arbeta nära med HR ansvarig i både Sverige och Danmark.

Du ska som person vara serviceinriktad, ha erfarenhet från löneadminstration och ha en relevant utbildning.

  • Du kommer att svara på våra anställdas frågor som når vår HR-inkorg med snabb och stödjande kommunikation om ämnen som personalförmåner, HR-processer och andra HR-relaterade frågor.
  • Du kommer att stötta vid rekrytering, inkl. Sökningen
  • Du kommer att hjälpa till att koordinera nyanställningsinriktningar.
  • Du kommer att tillhandahålla adminstöd inklusive utarbetande av medarbetarkommunikation, kontrakt, uppdatering av HR-informationssystem, underhåll och uppdatering av alla anställdas filer, insamling av lönedata, initiering av bakgrundskontroller för anställda och mycket mer.
  • Du kommer att stödja processer relaterade till förmånsregistrering, frånvarohantering och rätt till arbetscheckar för våra anställda.

Sökandes profil

För att lyckas i rollen behöver du vara en problemlösare, kunna ha "flera bollar i luften" vara en noggrann person med god koordinerande administrativ erfarenhet. Vi söker en person som snabbt kan komma in i rollen.

Koncernspråket är Engelska, så det är viktigt att du kan flytande engelska både i tal och skrift

  • 2 års erfarenhet inom HR
  • Viss erfarenhet av HR-administration med förmågan att visa stor uppmärksamhet på detaljer.
  • Kunskap inom Lön
  • Kunskap om HR-policyer och rutiner samt erfarenhet av att ge råd.
  • Erfarenhet av att jobb i en internationell organisation
  • Goda IT-kunskaper inklusive erfarenhet av HR-system.
  • Kunskap inom SAP är meriterande

Personliga egenskaper

  • Van att arbeta i team, social och positiv inställning
  • Gillar en bred administrativ roll
  • Är serviceinriktad lättlärd och flexibel

Jobberbjudande

Är du intresserad av att arbeta hos ett expansivt internationellt bolag? Skicka in din ansökan till Amanda på Michael Page så snart som möjligt, intervjuerna sker löpande och tjänsten kommer tillsättas så fort som möjligt.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: JN -112021-4535225