Jobbet Helpdeskmedarbetare till familjärt företag i Täby har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Helpdeskmedarbetare till familjärt företag i Täby publicerad av Academic Work

Jobbet utgår om 3 dagar
Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är nöjda kunder, snabb återkoppling och ett gott internt samarbete din melodi? Vill du arbeta kommunikativt i en nyetablerad roll på ett tryggt företag? Hos OptoSweden kan du göra detta till verklighet genom att forma och genomföra dina smarta idéer för att utveckla support/Hepdeskfunktionen. Hit välkomnas en social, lösningsorienterad och strukturerad person som kommer att få ta plats bland ett gäng härliga kollegor. Välkommen till OptoSweden- familjen!


Om tjänsten
Academic Work söker för OptoSwedens räkning en Helpdeskmedarbetare till deras kontor i Täby. Du kommer att jobba på ett familjärt företag, bland ett 20- tal kollegor i nyinflyttade fräscha lokaler i Täby. Du kommer att jobba nära alla roller i bolaget däribland supportmedarbetarna, VD, säljare och applikationstekniker.

OptoSweden är ett företag som förenklar all hantering av företags data och information. De hjälper både stora som små företag med att bland annat effektivisera, digitalisera och automatisera dokumentflöden vilket kan handla om allt från fakturor, avtal, digital arkivering och fraktsedlar av såväl stora som små volymer. Du kommer att tillhöra ett otvunget team som på bästa sätt hjälper deras kunder att optimera och förenkla deras data och information. Ni hjälps åt att ta fram en skräddarsydd lösning, och på mest effektiva sätt se till att hitta helhetslösningar som ska kunna växa ihop med er kund. Välkommen till OptoSweden- familjen!

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och OptoSwedens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
AcademicWork. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos OptoSweden.

Arbetsuppgifter
Som Helpdeskmedarbetare kommer du att vara första kontakten med OptoSwedens kunder. Du tar emot ärenden via telefon och mail och är delaktig i att slussa dessa vidare till rätt person. Detta innebär att du har många kontaktytor både internt inom företaget för att veta vem som kan hantera ärendet men också ut mot kund. Du kommer att supporta i stort som smått, bland stora och små kunder som innebär kontakt med såväl mindre bolag som exempelvis större myndigheter.

Mer specifikt kommer du att:

• Ta emot ärenden via telefon och mail samt på sikt även övervaka en chatt-funktion.
• Logga ärenden i ärendehanteringssystemet SuperOffice
• Lösa enklare, återkommande ärenden själv annars delegera dessa till rätt person i företaget
• Regelbundet återkoppla mot kund för att säkra nöjda kunder och ett gott bemötande
• Följa upp ärenden internt och säkerställa rimlig tidsåtgång

Tjänsten passar dig som vill ta dig an en social och koordinerande roll med möjlighet utveckla både dig själv och OptoSweden till nya nivåer. Du kommer att vara bidragande till att supportfunktionen förbättras och utvecklas och på sikt finns det möjlighet att exempelvis också jobba mot marknadsföring i sociala medier.

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har något års erfarenhet av ett servicerelaterat yrke, till fördel inom telemarketing, kundtjänst eller support
• Trivs med social kontakt och drivs av att hjälpa kunder
• Talar och skriver flytande på svenska och engelska
• Har en god systemförståelse

Som person är du driven, social och nyfiken. Du vill ständigt lära dig något nytt och utveckla dig själv. Du är en ansvarsfull person som vill vara med och driva OptoSwedens supportfunktion framåt, vilket kräver ett noggrant och strukturerat arbete. Du trivs i en koordinerande roll och är inte rädd för att ha många arbetsuppgifter igång parallellt.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, provanställning tillämpas
• Placering: Täby, Stockholm
• Kontaktuppgifter: Cecilia Cahp, ste03@academicwork.se
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ste03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

Information om företaget
OptoSweden är ett av Nordens främsta experter på att hjälpa företag att optimera sina arbetsflöden och manuella processer av dokument. De har funnits i över 20 år och erbjuder produkter och tjänster inom bland annat dokumenthantering, orderhantering, fakturahantering, skanning, arkivering och molntjänster.

Referens

15037201-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till