Jobbet Friskis&Svettis Stockholm söker chef för HR har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Friskis&Svettis Stockholm söker chef för HR publicerad av Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba som chef för HR i en ideell organisation som ligger i framkant vad gäller modern organisationsutveckling? Har du erfarenhet av att arbeta i en medlemsdriven organisation? Är du dessutom en engagerad person som brinner för tränings- och hälsofrågor? Då kan du vara den chef vi söker!

Vi erbjuder dig i rollen som F&S Stockholms nya HR-chef att vara med på en fortsatt förändringsresa. En resa som innebär att gå från en traditionell hierarkisk organisation till att i stället jobba nätverksbaserat, utifrån medlemmens upplevelse där medarbetarna har möjlighet att påverka och vara med och utveckla organisationen.

Övergripande kring rollen så driver du självständigt all HR inom F&S Stockholm tillsammans med ditt HR team som består av fem medarbetare. Du driver strategiskt och operativt arbete inom HR och har övergripande ansvar för policys och arbetssätt. Du kommer också att vara med och driva förändringsarbete kopplat till digitalisering och insiktsdrivet arbete i organisationen. Som HR-chef för F&S Stockholm rapporterar du till verksamhetschefen.

Huvudsakliga ansvarsområden:

  • Driva arbetet med att utveckla F&S Stockholm till en av Sveriges bästa arbetsplatser
  • Rekrytering
  • Kompetensutveckling av ledare och medarbetare
  • Organisationsutveckling
  • Arbetsrätt och förhandlingar
  • Lönerevisionsarbete
  • Arbetsmiljö och rehabilitering
  • Outsourcad lön
  • Pensioner och kollektivavtal
  • Facklig samverkan – finns en lokal fackklubb
  • Internkommunikation

Din personliga kompetens och bakgrund:

  • Goda ledaregenskaper, d v s förmåga och vilja att leda andra människor genom självledarskap och ett inkluderande synsätt.
  • Affärsmässig – förstår affärslogik och tillämpar affärsmässiga principer på ett bra sätt
  • Förståelse för ideella/idéburna organisationer är meriterande
  • Relationsskapande – stödjer och uppmuntrar andra, är utåtriktad och socialt aktiv. Skapar och underhåller kontakter.
  • Engagerande och involverande - har ett engagerande sätt och förmåga att involvera andra.
  • Akademisk examen inom HR eller motsvarande erfarenhet.
  • Flera års relevant arbetslivserfarenhet i ledande befattning med personalansvar och sammanlagt minst 5 års arbetslivserfarenhet inom HR området.
  • Kunskaper och erfarenheter kring lönearbete.

Vi ser fram emot att få din ansökan senast den 9 augusti 2019, urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. I denna rekrytering samarbetar vi med ID Entity AB en del av JUREK. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Cecilia Hasslev Billing, 073-341 41 98, cecilia.hasslev.billing@jurek.se

Friskis&Svettis Stockholm är en stolt ideell förening som drivs av att stärka folkhälsan genom att få fler i rörelse. Och det gör vi med framgång: Med 95 000 medlemmar och 17 egna träningsanläggningar är vi Sveriges största idrottsförening; bara i fjol blev vi 5 000 fler. Vi erbjuder 80 olika träningsformer, allt från högintensiva HIT till lugna, stärkande Mind. Vi har något för alla åldrar, intressen och livsstilar. Alla är välkomna, det är vi noga med. Vi är också en trovärdig samhällsaktör med en stark egen röst: exempelvis fick vårt initiativ #nollkroppshets ett enormt genomslag och lyfte upp frågor om hälsohets och skeva ideal på dagordningen.

Sökord: HR Chef, HR Manager, Ledarskap, Leadership, Personalansvar, Management Teams, Förändringsledning, Change Management


Referens

ABB04533B8194401A6C64E27C4BD5C35

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till