Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

First Line support till Nordlo jobb i Stockholm på Poolia

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
First Line support till Nordlo på Poolia

First Line support till Nordlo

Poolia Stockholm, Stockholms län Heltid

Nordlo letar nu efter dig som vill ta nästa steg i din karriär och utvecklas inom Helpdesk som First-Line support. Vill du bli en del av ett drivet team och utveckla dina kunskaper, samt lära dig massa nytt inom området så är detta en perfekt roll för dig.

Om tjänsten



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer att svara på varierande ärenden från Nordlos kunder via telefon och mail som kan handla om tex:
•   Fel i applikationer
•   Installationer
•   Uppdatering av program
•   Göra backups på databaser
•   Felsökning av nätverk
•   Felsökning av ärenden kopplat till Microsoft Office 365

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt. Det kan exempelvis vara de tekniska säljarna, projektledare, din team-lead samt IT-konsulter som agerar en typ av 3rd line-support. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har följande erfarenheter och kompetenser:

•   Gymnasial utbildning, gärna inom IT alt högskoleutbildning
•   Minst ett års erfarenhet inom HelpDesk/1st line
•   Goda kunskaper inom Active Directory och Office 365
•   Grundläggande kunskaper inom Microsoft Azure
•   Grundläggande kunskaper inom nätverk/hosting
•   Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om verksamheten
För Nordlo är digitalisering ett mänskligt hantverk, där digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att kundens organisation står väl rustad inför framtiden, med kraften att skapa ett bättre samhälle. Resa började egentligen redan under 80-talet som fem fristående bolag — svenska Office IT-Partner, Dicom, Zetup, Netcomp och norska IT total. Under åren har Nordlo hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. Det är närheten till kunderna som har varit nyckeln till framgång.

Nordlo har cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.


Start: Omgående/enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Urvalet kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista datum, så skicka in din ansökan redan idag. Har du några frågor är du varmt välkommen att höra av dig till Jennifer Nilsson på Poolia.

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 61014