Jobbet Finansiellcontroller har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat
Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet med cirka 280 medarbetare. Vi sitter i lokaler belägna i centrala Sundbyberg. Som anställd hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete, både på nationell och internationell nivå. Produktion och användning av kemikalier kan orsaka hälso- och miljöproblem. Därför har Kemikalieinspektionen i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. I det arbetet behöver vi dig som vill vara med och bidra till en mer hållbar utveckling.

Sekretariatet för Ekonomi och administrativt stöd ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer inom sekretariatets ansvarsområde. Sekretariatet leds av den administrative chefen och består av tre enheter, Ekonomienheten, Enheten för Registratur och arkiv och IT-enheten.
Ekonomienheten ansvarar för redovisning, ekonomisk uppföljning, underlag till budgetarbetet, bokslut och myndighetens årsredovisningsarbete. Enheten ger stöd i ekonomistyrnings- och ekonomipolicyfrågor och ansvarar för utveckling och anpassning av ekonomisystem för myndigheten. I enhetens ansvar ligger också sammanhållande funktion för kvalitet och miljöarbete och ansvar för reception.



Arbetsuppgifter

Som finansiellcontroller hos oss får du ett omväxlande arbete där du tillsammans med verksamhetscontroller, chefer och kollegor bidrar till en tydlig och samordnad styrning samt en god kontroll över myndighetens ekonomi. Fokus ligger på att med hjälp av våra system ta fram underlag för finansiellstyrning, planering, budgetering, uppföljning och prognos samt att utarbeta och sammanställa finansiella analyser, uppföljningsrapporter och årsredovisning för hela myndigheten.
Tjänsten innebär många kontaktytor inom övriga organisationen så det är viktigt att du är lyhörd, serviceorienterad och trivs med att nå mål genom samarbete. Du är van att driva processer och har en god pedagogisk förmåga. En framgångsfaktor i rollen är att du tycker om beräkningar och analys samt känner dig bekväm i att strukturera, modellera och facilitera. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Kvalifikationer

Vi söker dig som
•  har akademisk examen inom ekonomi eller erfarenheter/kvalifikationer som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga för tjänsten
•  är resultatorienterad
•  har en god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta såväl enskilt som i grupp
•  har god förmåga att analysera resultat samt sammanställa och presentera information på ett samlat och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt
•  har mycket goda kunskaper i excel och word
•  har mycket goda kunskaper i ekonomisystemet UBW fd Agresso.
•  har erfarenhet av rapporteringssystemet Hermes
•  gärna har erfarenhet av arbete i Stratsys
•  har minst 3 års erfarenhet av att arbeta som finansiellcontroller eller redovisningsekonom i en statlig myndighet



Anställningens omfattning

Snarast, eller enligt överenskommelse.
Tillsvidare.


Ansökan

Referensnummer: Diarienummer: 2.3.a-H20-07768



Lön

Individuell lönesättning. Månadslön.



Övrigt

På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas.
Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag.

Kemikalieinspektionen tillämpar 6 månaders provanställning.

Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter.

Kemikalieinspektionen tillämpar de statliga kollektivavtalen: Villkorsavtal och Villkorsavtal-T samt lokala kollektivavtal avseende bl.a. arbetstid.

Vill du veta var vi finns?
Se arbetsplatsen på karta här.



Generell information

Sista ansökningsdag 2020-09-30 Arbetsplats Stockholms län Kommun Sundbyberg Yrkeskategori Financial controller Anställningsform Tillsvidareanställning Omfattning Heltid Antal tjänster 1 Kontaktperson Ylva Galyas Ekonomichef 08051941308 Ylva.Galyas@kemi.se
Fackliga företrädare Anna Lindberg SACO-representant 08-519 41 221 Anna.Lindberg@kemi.se Karin Berghöök ST-representant 08 51941237 Karin.Berghhook@kemi.se






Referens

2.3.a-H20-07768

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till