Jobbet Fakturerings- och redovisningsekonom till STILL i Malmö har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Fakturerings- och redovisningsekonom till STILL i Malmö publicerad av Randstad AB

Deltidsanställd
Malmö

Arbetsbeskrivning



arbetsbeskrivning.

Har du några års erfarenhet av redovisning och ekonomi? Vill du arbeta i ett växande företag med trevlig arbetsmiljö på ett nytt fräscht kontor? Just nu hjälper vi kunden STILL att hitta deras nästa lagspelare till deras tjänst som inriktar sig framförallt mot fakturering, med utvecklingsmöjligheter. Uppdraget sträcker sig under cirka sex månaders tid, därefter finns goda möjligheter till anställning hos kunden. STILL har kontor strax utanför Malmö, tjänsten är på heltid.

STILL är ett av världens största truckföretag med säte i Hamburg, Tyskland. Koncernen är ledande inom utveckling och produktion av högkvalitativ materialhanteringsutrustning och erbjuder sina kunder helhetslösningar. STILL Sverige AB, beläget med huvudkontor i Malmö, är ett helägt dotterbolag till STILL GmbH med ansvar för försäljning och service av koncernens produkter på den svenska marknaden. Bolaget har växt kraftigt de senaste åren, tack vare stora försäljningsframgångar inom nyproduktion och eftermarknad. Den starka expansionen fortsätter och STILL Sverige AB omsätter idag 500 MSEK i en organisation med 95 anställda. Besök gärna www.still.se.


ansvarsområde.

Din vardag,
Som redovisningsekonom hos STILL erbjuds du en spännande tjänst där du ansvarar för företagets fakturering av leasingkontrakt.

I rollen ingår:
• Fakturering av leasingkontrakt
• Hantering av leasingavtal 
• Underhåll av faktureringsunderlag
• Vanligt förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning såsom t.ex. hantering av kund- och leverantöresreskontra, löpande bokföring och avstämningar 
• Analys och rapportering i Excel 


arbetstider.

Heltid med goda möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod. Arbetstid: Mån-fre 08.00-16.30.


kvalifikationer.

Vem söker vi?
Du som söker har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst ett par års relevant erfarenhet av självständigt ekonomiarbete. Du har god datorvana och kan med fördel hantera Excel utan problem. Det är även meriterande om du har systemerfarenhet av SAP. Du uttrycker dig flytande på svenska och engelska i både tal och skrift.

Som person är du noggrann, har ett strukturerat arbetssätt och trivs med att ta eget ansvar. Du är social, utåtriktad, har lätt för att samarbeta och skapar goda relationer med andra. Du kan med lätthet sätta dig in i nya frågeställningar, har en stor initiativförmåga och kan hantera flera uppgifter samtidigt. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, är lösningsorienterad och har ett prestigelöst förhållningssätt till din omgivning. Du är en lagspelare ut i fingerspetsarna men kan samtidigt driva frågor på egen hand när så krävs.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


erfarenhet.

Minst ett par års relevant erfarenhet från liknande arbete.


ansökan.

2020-09-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Mathilda Shiburi, Consultant Manager, mathilda.shiburi@randstad

Referens

201302667

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till