Jobbet Extrajobb som inköpsassistent på SYNLAB har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Extrajobb som inköpsassistent på SYNLAB publicerad av Academic Work

Deltidsanställd
Linköping

Arbetsbeskrivning

Är du student med inriktning på ekonomi och har fått upp ögonen för inköp? I denna tjänst får du möjligheten till ett administrativt extrajobb bara ett stenkast från campus i Linköping. Vi söker nu en inköpsassistent som har möjlighet att arbeta två halvdagar i veckan under ett par månader framåt, med möjlighet till både referenser för framtiden och en förlängning till sommaren.


Om tjänsten
SYNLABs huvudkontor i Sverige ligger i Linköping och här ansvarar man för inköp och logistik för hela landet. Avdelningen har just nu en hög arbetsbelastning och behöver därför avlastning ca två halvdagar i veckan t.o.m. mars. På måndagar och onsdagar skickas alla beställningar vilket gör att det dagarna efter, tisdagar och torsdagar, finns mycket administrativt arbete kopplat till ordererkännanden. Förutom dessa dagar är det ofta mycket att göra runt den 25e i månaden, då all fakturering sker och till dess måste allt vara omhändertaget gjort i systemet.

Vi söker nu därför dig som studerar mot ekonomi och vill ha ett extrajobb där du får samla på dig praktisk administrativ erfarenhet samt få en insyn i hur arbetet på en inköpsavdelning kan se ut. Här får du chansen att visa framfötterna och det finns möjlighet till att bli förlängd eller kanske redan nu säkra sommarjobbet.

Du erbjuds

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

• Inköpsarbete där man arbetar med inköp av förbrukningsmaterial, kemikalier, provrör mm.
• Läsa igenom och stämma av ordererkännanden i IFS
• Ha kontakt med kundservice och säljare på företaget gällande leverans och kundärenden
• Hantera enklare uppgifter kring logistik så som att uppdatera listor och skapa fakturaunderlag.

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Studerande på en eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning och har minst ett år kvar på dina studier
• Har ett flexibelt schema i skolan som tillåter att du jobbar halvdag, förmiddag eller eftermiddag, tisdag och torsdag i veckorna
• Har god datorvana och kunskaper i Excel
• Har goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i det dagliga arbetet
• Har tidigare arbetslivserfarenhet, har du tidigare arbetat mot inköp eller inom redovisning är det meriterande.

Som person är du:

• Strukturerad
• Noggrann
• Serviceinriktad.

Övrig information

• Start: Omgående.
• Omfattning: Två halvdagar i veckan, tisdagar och torsdagar.
• Placering: Linköping, nära Campus Valla.
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SYNLABs önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
SYNLAB är ett företag och varumärke som redan finns i 35 länder på 4 kontinenter. 20 000 medarbetare utför under samma namn 500 miljoner analyser varje år. SYNLAB-koncernen innebär global styrka med lokalt fokus för att ge kunden ett ännu mer konkurrenskraftigt utbud av högkvalitativa analyser och tjänster.

Referens

15034980-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till