Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Ekonomichef jobb i Sundbyberg på 2xA Entreprenad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ekonomichef på 2xA Entreprenad AB

Ekonomichef

2xA Entreprenad AB Sundbyberg, Stockholms län Heltid


 

Är du den vi söker?

Är du ansvarstagande ekonomichef som är kommunikativ och har erfarenhet ifrån byggbranschen? Tycker du om att arbeta proaktivt i en expansiv miljö och med brett ansvarsområde? Är du lösningsorienterad och prestigelös? Då är det dig vi söker!

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomichef till 2xA Entreprenad AB som växer och befinner sig i en expansiv och utvecklande fas.

I rollen som 2xA Entreprenads AB:s ekonomichef ansvarar, driver och utvecklar du bolagets ekonomi- och controllerfunktion och den totala ekonomiska styrningen. Du är en nyckelperson som skall hålla samman och arbeta både operativt i ekonomi-funktionen, men även vara mycket delaktig i strategi- och struktureringsarbete kring bolagets fortsatta och spännande resa. Bolagets löpande redovisning och löner utförs av koncernens redovisnings byrå. Du kommer att agera rådgörande mot VD och ledningsgrupp samt styrelse, och förväntas aktivt bidra till bolagets utveckling avseende ekonomi- och affärsverksamhet. Du är ytterst ansvarig för rapportering och den operationella ekonomiuppföljningen av bolagets verksamhet och tillför ett stort värde! Du har personalansvar, rapporterar till VD och placeringen är på vårt kontor i Sundbyberg. 

Dina arbetsuppgifter inkluderar:
  • Ansvar för bolagets ekonomi- och controllerfunktion
  • Ansvara och utveckla revision- och rapporteringsarbete
  • Ansvara, driva och utveckla den operationella ekonomiuppföljningen av bolagets verksamhet
  • Bistå i strategi- och analysarbete i bolagets vidare expansion
  • Ansvara nya strategier och digital transformation
  • Ta fram och förmedla finansiella rapporter till ledning och styrelse relevanta för företaget och dess verksamhet 


Din profil

Vi ser att du har en akademisk examen med mångårig erfarenhet av liknande tjänst inom bygg- och/eller fastighet och dess utveckling. Du har mycket goda redovisningskunskaper och har en god förståelse för ett bolag i en expansiv fas. Du känner dig trygg i din kompetens, är driven, resultatinriktad och trivs i ett högt tempo samt har ett starkt sinne för affären och organisation. Samtidigt är du mycket kommunikativ, tydlig och får fram det bästa ur dina medarbetare med ditt positiva och sammanhållande tillvägagångsätt. Vi tror att du är en lagspelare som bidrar till en kultur där man hjälps åt för att nå målen. 



Om företaget 

Vi är samarbetspartnern för både fastighetsutvecklare och fastighetsägare, i specifika skeden eller under hela projektets gång. Vår vision är att med ett djupt engagemang, kreativt nytänkande och bred kompetens utgöra drivkraften i våra kunders projekt. Då varje projekt är unikt anpassar vi arbetsformen efter varje enskilt projekts förutsättningar. Utifrån beställarens visioner och krav säkerställer vi att projektet håller sig inom fastställda ramar vad gäller såväl ekonomi, tid och kvalitét. Det unika affärsupplägget med ett tätt samarbete med ledande fastighetsutvecklare och fastighetsägare möjliggör ett dynamiskt arbetssätt där kundens vision alltid står i fokus. Vi utgör navet i projekten redan från planeringsskedet ända fram till färdigställande och slutprodukt. Vi är en ”snabbfotad” organisation med nära till besluten. Våra medarbetare erbjuds en stor möjlighet att vara med och påverka utformningen av projekten samt sin egen roll i dessa.

Om Inhouse

Inhouse är ett konsultföretag inom organisationsutveckling, rekrytering och konsultlösningar. Vi är specialister inom Marknad & Kommunikation, Ekonomi, Business Services och HR. Vi som arbetar på Inhouse har varit verksamma inom dessa områden och vet vilka utmaningar våra kunder faktiskt har.

Övrigt

Låter detta som något för dig? Då är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi kommer att gå igenom ansökningarna löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum som är 15 februari 2022, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Om du går vidare i processen kommer du som ett första steg få svara på ett antal urvalsfrågor. Processen innehåller även arbetspsykologiska tester. För mer information eller frågor, vänligen kontakta Carola Arkeklint carola.arkeklint@inhouse eller Caroline Fristedt [ Email address blocked ] . 

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 250211