Jobbet Ekonomiassistent till Amphenol ConneXus i Solna har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Ekonomiassistent till Amphenol ConneXus i Solna publicerad av Andara Bemanning AB

Heltidsanställd
Nacka

Arbetsbeskrivning

Till Amphenol ConneXus AB söker vi en noggrann och ansvarsfull ekonomiassistent. 

Amphenol ConneXus AB är ett bolag inom Amphenol Corporation, en av världens största tillverkare av interconnectprodukter (www.amphenol.com). Amphenol Connexus verksamhet omfattar produktion av kablage och därtill relaterade elektromekaniska produkter samt import och försäljning av kablage. I bolagets ansvarsområde ingår för närvarande produktionsanläggningar i Estland, Makedonien och Indien med sammanlagt ca 1500 anställda. Amphenol Connexus AB har 24 anställda i Sverige. Företaget sitter i ljusa och trevliga lokaler i Solna.

 

Arbetsuppgifter

Vi söker en ekonomiassistent på heltid. Du kommer att arbeta i en bred roll som erbjuder stor variation. I dina ansvarsområden ingår bland annat löpande bokföring och att vara delaktig i månads- och årsbokslut. I arbetsuppgifterna ingår också:


  • Vidarefakturering av kostnader inom koncernen
  • Kontering och inskanning av leverantörsfakturor
  • Registrering av nya kunder och granskning av nya leverantörsuppgifter
  • Granskning av utläggsredovisningar
  • Rapportering
  • Avstämningar
  • Vara allmänt behjälplig med förekommande arbetsuppgifter inom en ekonomiavdelning


I rollen som ekonomiassistent ingår du i accountingteamet som består av tre personer. Du kommer ha ett nära samarbete med teamledaren som sitter på kontoret i Solna och med en teamkollega baserad i Tallinn.

 

Kvalifikationer

Ett krav för att axla rollen som ekonomiassistent är att du har ekonomiutbildning motsvarande gymnasieekonom eller likvärdigt. Du har ett par års erfarenhet av varierat arbete på en ekonomiavdelning. Det är meriterande om du har arbetat i affärssystemet Visma.

 

  • Goda kunskaper i Office-paketet är ett krav
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är ett krav

 

Personliga egenskaper

Vi söker efter en strukturerad och pålitlig person som gillar ordning och reda. Du är prestigelös, hjälpsam och flexibel. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att du är serviceinriktad och har god social kompetens. 

 

Mer om Amphenol ConneXus

Amphenol är ett framgångsrikt och lönsamt företag med verksamhet i hela välden. I Sverige har företaget en familjär stämning och högt i tak. Gott samarbete och hjälpsamhet är viktiga faktorer på kontoret i Solna.

 

Mer om tjänsten

  • Direktrekrytering
  • Tillsättning: slutet av augusti
  • Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
  • Placering: Solna

 

Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.

 

OBS!  För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank. 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Referens

teamtailor-230103-92637

Om företaget

Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och på våra kunder.

ANSTÄLLNINGSFÖRMÅNER
Vi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag mm.

MEDRYCKANDE MEDARBETARAKTIVITETER
Vi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.

HOS OSS BLIR DU SEDD OCH HÖRD
Vi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.

VI ÄR INTE EN BEMANNINGSFABRIK
Vi är tillräckligt stora och starka för att du som konsult ska känna dig trygg hos oss – men vi är inte en bemanningsfabrik där du försvinner och blir en anonym siffra bland tusentals andra siffror. Vi sätter en ära i att bemöta alla våra kandidater med respekt och värdighet och hos oss slipper du bli intervjuad av en 23 åring som just är klar med sin utbildning.

BESÖK GÄRNA VÅR HEMSIDA
Vi platsannonserar inte alla uppdrag vi får in. Det kan t ex bero på att kunden inte vill skylta med att de söker en ny medarbetare och ibland beror det på att det är så bråttom att hitta en kandidat att vi inte hinner. Därför är det en bra idé att besöka vår hemsida www.andara.se/sok-jobb/lediga-jobb/ och proaktivt lägga in dina uppgifter hos oss och därmed bli först med att få information om lediga tjänster och få en personlig kontakt med oss och öka chansen för en perfekt matchning.

VILL DU JOBBA SOM UTHYRD KONSULT – ELLER SÖKER DU NYTT FAST JOBB?
Hos oss kan du välja både och. Vi har alltid spännande uthyrningsuppdrag och vi har också många intressanta rekryteringsuppdrag.

DU ÄR ALLTID VARMT VÄLKOMMEN ATT KONTAKTA OSS!

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till