Jobbet Ekonomiassistent till advokatbyrå har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Ekonomiassistent till advokatbyrå publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Göteborg
12 ansökningar

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi nu en en ekonomiassistent till vår kund i centrala Göteborg. Vår kund är en advokatbyrå som erbjuder juridiska tjänster och rådgivning både till företagare och privatpersoner. Du kommer att arbeta självständigt  i ett litet kompetent team med varierande uppgifter där det finns goda möjligheter att utvecklas i rollen. Du kommer att sitta i receptionen och vara ansiktet utåt för företaget samtidigt som du hanterar ekonomifrågor. Brinner du för ekonomi och vill få möjligheten att utöka dina kunskaper inom området? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen med din ansökan redan idag!

 

Arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent hos vår kund har du en bred, varierad roll innehållande bland annat löpande bokföring, faktuering och receptionsuppgifter.

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

  • Löpande bokföring
  • Fakturering
  • Hantering av löner
  • Momsredovisning
  • Hantering av kundfordringar
  • Receptionsuppgifter som exempelvis hantering av inkommande samtal.

Din bakgrund

Du besitter minst en gymnasieutbildning och har något eller några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du behöver ha goda kunskaper av bokföring. Vidare har du erfarenhet av att och  förmåga att hantera datasystem och det är meriterande om du arbetat i systemet Hogia. Slutligen  behärskar du svenska i såväl tal som skrift.

Personliga egenskaper

Som person är du serviceminded och har ett brinnande intresse för ekonomi. Vidare gillar du att arbeta självständigt och har ett strukturerat och noggrannt arbetssätt. De varierande uppgifterna gör att du behöver ha god förmåga att ständigt anpassar dig och sätta dig in i nya situationer.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning/Heltid/Göteborg

Tillträdesdag

Efter överenskommelse.

Kontaktpersoner

Olivia Bengtsson

olivia.bengtsson@lernia.se

olivia.bengtsson@lernia.se

olivia.bengtsson@lernia.se

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Forma framtiden med oss!
Lernia är ett av Sveriges ledande företag inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns över hela landet och har tjänster inom vuxenutbildning, bemanning, rekrytering och omställning. Varje år får 9 000 bemanningskonsulter jobb på Lernia. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nynna nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Välkommen till Lernia – tillsammans formar vi din framtid! 
Läs mer på lernia.se.

Referens

43239

Liknande jobb

HR administratör till ESAB Göteborg Wise Professionals
Chefsassistent, Göteborg Göteborg Poolia
Office Admin Göteborg The Pace
VD-assistenter sökes till framtida uppdrag i Göteborg Göteborg Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Ekonomiassistenter till konsultuppdrag i Göteborgsområdet Göteborg Jurek Rekrytering & Bemanning AB
Lönekonsult till BDO Göteborg BDO AB

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till