Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?
Na

Ekonomiassistent till Acreto, Göteborg jobb i Göteborg på Randstad AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ekonomiassistent till Acreto, Göteborg på Randstad AB

Ekonomiassistent till Acreto, Göteborg

Randstad AB Göteborg, Västra Götalands län Heltid


arbetsbeskrivning.

Acreto AB befinner sig i en stark tillväxtfas, och växlar nu upp sin verksamhet för att möta det ökade trycket på marknaden. Nästa steg är att rekrytera en ekonomiassistent, för att sköta hanteringen runt bland annat kunder och leverantörer, fakturaflöden och avstämningar. Ekonomi-teamet består idag av en redovisningsansvarig och ekonomichef. I tjänsten som ekonomiassistent samverkar du tätt, i det dagliga arbetet, med både ekonomifunktionen och även övriga kollegor på kontoret. Det finns ett gott samarbete mellan de olika funktionerna i bolaget, att hjälpas åt där det behövs är lika självklart och viktigt som att morgonkaffet smakar gott.  
Under hösten har man flyttat in i nyrenoverade och fräscha lokaler precis vid Svingeln, i centrala Göteborg. Här har man sin huvudsakliga arbetsplats.  


ansvarsområde.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som ekonomiassistent hos Acreto, och största fokus är fakturahantering.
  • Kundreskontra, med bokning av inbetalningar, och påminnelsehantering. 
  • Leverantörsreskontra med registrering och kontering av leverantörsfakturor, samt betalning av fakturor
  • Löpande redovisning
  • Backup för andra uppgifter på avdelningen 
 Du avlastar redovisningsansvarig i det dagliga arbetet, och tillsammans hjälps ni åt att hålla deadlines och planera arbetet. För rätt person finns det goda möjligheter att få inblick i hur det bredare ekonomiarbetet går till, och att ta mer ansvar efter hand.


arbetstider.

Tjänsten är heltid, tillsvidare, med start enligt överenskommelse.


kvalifikationer.

Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du får gärna vara civilekonom, men det är inte ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturahantering sedan tidigare. För att klara ditt arbete kommunicerar du fritt i tal och skrift på svenska och engelska. Du har erfarenhet av officepaketet, och excel främst. Har du erfarenhet av affärssystem är även detta meriterande och då är SAP Business one högst upp på önskelistan.  

Som person ser vi att du behöver vara prestigelös och flexibel, då man ibland får prioritera om sina uppgifter i arbetet. Ett generellt intresse av företagets bästa och att man vill lyckas i alla led för att föra verksamheten framåt är viktigt för Acreto, liksom att man hjälps åt och samarbetar i det som är högt på prioriteringsordningen. Det som gör dig framgångsrik är att vara nyfiken på helheten, ju mer intresserad du är av att känna bolaget, desto bättre kommer du att bli på ditt jobb. Du kan driva på ditt arbete och tar reda på vad du kan göra för att komma framåt. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.


ansökan.

Vi vill ha din ansökan senast 2022-02-02 , och urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. I rekryteringen samarbetar Acreto AB med Randstad Finance. Tester tillämpas inför intervjuer. För mer information om tjänsten, kontakta Maria Hellström, ansvarig rekryteringskonsult, [Click Here to Email Your Resumé]
 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 201370492