Jobbet ekonomiassistent/receptionist Uppsala har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

ekonomiassistent/receptionist Uppsala publicerad av Wiklands Revisionsbyrå i Uppsala AB

Heltidsanställd
Uppsala

Arbetsbeskrivning



arbetsbeskrivning.

Uppsalas äldsta revisionsbyrå söker dig som vill ha en omväxlande roll som ekonomiassistent och receptionist. Hos oss blir du en nyckelspelare och du får möjligheten att kombinera ett serviceinriktat kundmottagande med kundarbete i form av redovisning och bokföring.
Hos oss på Wiklands Revisionsbyrå får du vara betydelsefull och bidra till vår utveckling - och vi kommer bidra till din utveckling!


ansvarsområde.

Din tjänst kommer att bestå av två huvudsakliga ansvarsområden. Du sköter vår reception och är ansiktet utåt när vi får besök eller när någon ringer till växeln samt att du bistår med lite allmänna kontorssysslor. Den andra delen är rollen som ekonomiassistent. Du arbetar med våra interna ekonomi – det är du som ansvarar för vår kundfakturering och hanteringen av våra leverantörsfakturor. Du arbetar också mot våra kunder och sköter allt från reskontra till löpande redovisning, avstämningar och skattedeklaration. 

Dina huvudsakliga ansvarsområden:
  •  Hantera våra kund- och leverantörsfakturor
  • Bistå i kundarbete i form av
    • reskontrahantering
    •  löpande redovisning
    •  avstämningar och skattedeklaration
    •  utlämning av material
  •  Ansvara för receptionen, mottagande av kund och svara i telefon
  • Inköp av kontorsmaterial, fika mm
  • Administrera kundutskick
  • Hantera rapportering till Bolagsverket
  • Posthantering



kvalifikationer.

För att lyckas i rollen så har du åtminstone en gymnasieutbildning i ekonomi. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med ekonomi. Kanske har du arbetat med redovisning eller reskontra i tre till fyra år. Du bör ha erfarenhet av avstämningar. Det är inte ett krav att du har erfarenhet av receptionsarbete men det är meriterande. Eftersom rollen är kommunikativ så är det viktigt att du talar och skriver svenska obehindrat. Du måste ha grundläggande kunskaper i Officepaketet och då främst Word och Excel.

Vi arbetar i Visma och Fortnox. Det är meriterande om du har erfarenhet av något eller båda systemen men inte ett krav om det är så att du har erfarenhet av andra program.

Då du kommer att vara bolagets ansikte utåt i mötet med våra kunder så är det viktigt att du förstår vikten av ett serviceinriktat förhållningssätt. Som person har du lätt att anpassa dig efter olika situationer, du tycker att det är viktigt med goda relationer både med kollegor och kunder. I vår verksamhet är kundfokus en självklarhet. Du har god självinsikt och vet när du behöver söka information eller fråga för att det ska bli rätt. Noggrannhet genomsyrar det du gör.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.



ansökan.

2020-08-25 är sista dag för ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna process samarbetar Wiklands Revisionsbyrå med Randstad Finance. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Fredrik Patcha, på telefonnummer 070-368 18 82 eller fredrik.patcha@randstad.se.

Referens

201297212

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till