Jobbet Ekonomiassistent Leverantörsreskontra / Kundreskontra till Cygate har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Ekonomiassistent Leverantörsreskontra / Kundreskontra till Cygate publicerad av Bravura

Jobbet utgår om 3 dagar
Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person som vill utvecklas inom ekonomi? Motiveras du av ett arbete där du får ta stort eget ansvar? Vi söker dig som vill få en inblick i ett välkänt bolag.

Om företaget

Cygate som är en del av Telia Company är specialiserade på systemintegration för IT och telekommunikation med över 800 medarbetare i Sverige. Företaget besitter bred teknisk kompetens inom IT-infrastruktur samt är en molnleverantör med höga certifieringar. Företagskulturen präglas av starkt teknikintresse och en hög servicenivå. Telias Financial Shared Service söker en ekonomiassistent som vill vara med och utveckla och effektivisera Cygates ekonomiska flöden. Redovisningsteamet består av 8 medarbetare som ständigt strävar efter att leverera högsta kvalitet.

Arbetsuppgifter

I denna roll arbetar du med fokus på uppgifter kopplade till leverantörs- och kundreskontran. Du ingår i ett redovisningsteam inom Telias Financial Shared Service som hanterar Cygates redovisning. Exempel på arbetsuppgifter är att hantera leverantörsfakturor, kontering och utskick för attest, avstämningar. Du arbetar såväl med kundfakturering, uppföljning kundfordringar och kravprocessen. I arbete ingår även löpande uppgifter som felsökning i fakturaflödet, där du utreder, analyserar och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. Bokslutsarbete kopplat till kund- och leverantörsreskontran är också en viktig del av ansvarsområdet. Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete på företaget.

Formella krav

• Avslutad eftergymnasial utbildning ex. Civilekonom alt. ekonom • Goda kunskaper i MS Office • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift För att passa i rollen ser vi att du visar på en god flexibel förmåga där du kan hantera många parallella aktiviteter samtidigt och trivs med detta. Du agerar serviceinriktat och ödmjukt gentemot både interna och externa parter där du också arbetar noggrant och strukturerat i de uppgifter du utför. Vidare ser vi att du är kreativ i ditt tänkande och ser lösningar snarare än problem. Slutligen lägger vi stor vikt vid ditt driv, både i din personlighet samt kopplat till ditt utförande.

Övrig information

Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju. • Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Cygate har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Cygate en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Start: Vecka 34 Plats: Solna, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: Ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisning, löpande redovisning, redovisningsassistent, reskontra, leverantörsreskontra, kundreskontra, bokföring, löpande bokföring, månadsbokslut, fakturahantering, utlägg, heltid

Referens

2450601

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till