Jobbet Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till konsultuppdrag med start 1 oktober! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till konsultuppdrag med start 1 oktober! publicerad av Amendo Bemanning

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker för kunds räkning en Ekonomiassistent som ska arbeta med leverantörsreskontra. Uppdraget startar den 1 oktober och varar till och med december 2020. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund som är ett internationellt företag i Göteborg. 

Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring.

Dina arbetsuppgifter på uppdraget kommer i huvudsak vara följande:


• Hantera kundrelaterade uppgifter dagligen för kunder i den europeiska regionen.


• Skanning, verifiering och registrering av leverantörsfakturor.


• Bokföring och avstämning av konton relaterade till leverantörsfakturor.


• Delta i förberedelserna för månads-, kvartals- och årstider samt annan rapportering.


• Driva oberoende frågor i systemet eller i våra processer.


• Var ansvarig för att dokumentera alla processer och håll dokumentationen    uppdaterad.


• Arbeta aktivt med att hitta mer effektiva processer inom gruppen


• Delta i projekt för att förbättringsprojekt för både grupp och företaget. 

Kvalifikationer och egenskaper


• Kandidatexamen inom ekonomi eller någon form av eftergymnasial motsvarande    utbildning.


• Erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra på en ekonomiavdelning.


• Erfarenhet av att arbeta i en internationell miljö.


• Ha en allmän förståelse för arbetet på en ekonomiavdelning.


• Meriterande är kunskap och erfarenhet inom SAP.


• Flytande svenska och engelska.


• Excel

Som person är du noggrann och strukturerad och gillar att arbeta i team. Vi ser gärna att du är serviceorienterad, hjälpsam och att du alltid vill ge det där lilla extra! 

Detta får du som konsult på Amendo
Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter.

Om Amendo
Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! 

Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister.

Frågor och kontakt
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Heléne Hansson, helene.hansson@amendo.se. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Referens

teamtailor-942254-176394

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till