Jobbet Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Elektron Music Machines har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Ekonomiassistent inom Kundreskontra till Elektron Music Machines publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för Elektron Music Machines räkning en ekonomiassistent inom kundreskontra . Du som söker kommer att tillhöra ett drivet team om fyra personer med god sammanhållning. Är du en noggrann och strukturerad person med tidigare erfarenhet inom kundsreskontra? Då är detta tjänsten för dig! Missa inte chansen att bli en del av ett globalt företag inom musik-branschen, lämna din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!


Om tjänsten
Elektron Music Machines söker nu en ekonomiassistent inom kundreskontra. Tjänsten är långsiktig och du får möjligheten att komma in i ett team där du på sikt ska effektivisera rutiner kring kundreskontra och då även kan ta dig an fler ansvarsområden. Du kommer att tillhöra ett drivet team om fyra personer och vidare ges utrymme för personlig utveckling inom rollen. Du är deras långsiktiga stöttepelare på kundreskontra-sidan. Stor vikt i teamet ligger vid lagkänsla och att stötta varandra. Därav är det superviktigt att du är en kommunikativ lagspelare som trivs på en avdelning med många nära kontakter.

Du erbjuds

• En roll i ett globalt företag inom musikbranschen
• En plats i ett team som präglas av god sammanhållning

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

Arbetsuppgifter

• Ansvara för kundreskontran samt avstämning av samtliga bankkonton och olika valutor
• Ha löpande avstämning med företagets säljorganisationer i USA och Sverige
• Kontakt med företagets kunder frågor kring fakturor och betalningar
• Hantera påminnelser och krav
• Administrera bolagets fakturaförsäkring
• Utveckla befintliga kundreskontraprocesser
• Månatlig rapportering av Intrastat och Periodisk sammanställning
• Assistera på leverantörsreskontra vid behov

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har tidigare minst 2 års erfarenhet i en liknande roll (arbetat med cost center är ett krav, lia-perioder räknas)
• Kommunicerar obehindrat i såväl tal som skrift på engelska och svenska
• Har tidigare erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem
• Studerat en eftergymnasial utbildning inom ekonomi (Yrkeshögskola är okej)

Det är meriterande om du:

• Har arbetat med redovisning
• Arbetat i molnbaserat SAP
• Har arbetat i ett moderbolag med interna transaktioner

Som person är du:

• Kommunikativ
• Strukturerad
• Självgående
• Är en teamplayer

Övrig information

• Start: I September
• Omfattning: Heltid
• Placering: Göteborg
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Regin önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
Elektron music machines ab

Referens

15043337-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till