Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Ekonomiassistent inom Kund- och Leverantörsreskontra jobb i Stockholm på SJR AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Ekonomiassistent inom Kund- och Leverantörsreskontra på SJR AB

Ekonomiassistent inom Kund- och Leverantörsreskontra

SJR AB Stockholm, Stockholms län Heltid

SJR söker nu för kunds räkning en driven ekonomiassistent med goda kunskaper inom både kund- och leverantörsreskontra.

Vår kund är ett av Sveriges största skogsbolag med kontor i Centrala Stockholm och du välkomnas in på en ekonomavdelning om 14 personer. Teamet för kund- och leverantörsreskontra är tre medarbetare där alla hjälps åt och delar med sig av sin kompetens. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Tjänsten är bred och du får möjlighet att arbeta med bla;

• Hantering av kund- och leverantörsfakturor, svenska och utländska
• Elektronisk leverantörsfakturahantering
• Behjälplig vid avstämning av leverantörsreskontra/balansräkning
• Hantering av påminnelser och inkassokrav
• Leverantörsbetalningar
• Hantering av kreditfakturor
• Återrapportering av betalfiler

Din profil
Vi söker dig som är tillgänglig omgående och som har 1-3 års erfarenhet som ekonomiassistent. Vi ser gärna att du har arbetat med stora flöden och är van att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som du trivs i en föränderlig miljö. Kunden arbetar i systemen ExFlow, Dynamics 365 och AX och vi ser gärna att du är systemvan och har lätt för att lära dig nya system. Du behöver dessutom ha goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.

Som person har du ett strukturerat och noggannt arbetssätt. Du är trygg i din roll som ekonomiassistent och är självständig och ansvarstagande.  Teamwork värderas högt i ett bolag med familjär stämning. 

Välkommen med din ansökan!
Tjänsten är inledningsvis på 6 mån med start omgående och med anställning hos SJR. Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag. 

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: [ Link removed ]


Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. 
Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. 

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Ekonomiassistent

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: teamtailor-1326949-274346