Jobbet Ekonom med intresse av att utvecklas mot Controllerrollen har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Ekonom med intresse av att utvecklas mot Controllerrollen publicerad av Jurek Rekrytering & Bemanning AB

Jobbet utgår om 3 dagar
Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en driven, öppensinnad och prestigelös problemlösare? Är du en person med god bedömningsförmåga som gillar att hjälpa andra samtidigt som du utvecklar och utmanar dig själv? I sådana fall tycker vi att du ska fortsätta läsa, då kan vi ha tjänsten för dig!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som har några års erfarenhet från att ha arbetat med ekonomi och redovisning och som vill fortsätta att utvecklas i rollen mot ekonomistyrning och controlling.

Vår kund är ett spännande tillväxtbolag med runt 20 medarbetare som sitter i Täby Centrum. Du kommer att ingå i ett ekonomi- och controllerteam med stora möjligheter till personlig utveckling. Ekonomi- och controllerteamet arbetar tillsammans med projektledare och jurister i de pågående kundprojekten som syftar till att stödja och utveckla klienternas/ kunders rutiner i deras förbättringsarbete kopplat till ekonomi- och verksamhetsstyrning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer initialt vara att stödja klienter i uppföljning och administration av deras likviditet, ekonomiska rutiner och redovisning. Bolaget arbetar med att skapa nya perspektiv tillsammans med klienterna/kunderna i deras verksamheter. Perspektiv vilka stödjer klienterna/kunderna att vända en ekonomiskt ansträngd situation emot ett nytt läge av ekonomisk kontroll och lönsamhet. Något som kan ske genom "turn arounds", att vända motgång till framgång.

Rollen som ekonom och controller befinner sig i en utveckling mot att mer proaktivt stödja företagets kunder, där du kommer få vara med och skapa förutsättningar för mätning, uppföljning och finansiell styrning. Du kommer att arbeta brett och självständigt och ha ett nära samarbete med dina kollegor.

Vem är du?

Till denna tjänst söker vi dig som har cirka 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och som är redo för nästa utmaning! Du har en högskoleexamen inom ekonomi med inriktning redovisning eller annan eftergymnasial utbildning med motsvarande inriktning. Vi söker dig som kan din redovisning, är affärsmässig och förstår hur bolag med sina olika funktioner fungerar. Du är van vid att driva projekt och att arbeta med problemlösning. Framförallt gillar du utmaningar, innovation och utveckling. Du är inte heller rädd för att hugga i när det behövs! Vidare är det viktigt att du trivs med att arbeta såväl självständigt som i team, även att du har en positiv och nyfiken inställning med ett långsiktigt tänk.

Du erbjuds

Du får möjlighet att utvecklas inom ekonomistyrning tillsammans med övriga medarbetare i rollen som Controller. Klienterna/kunderna till bolaget är både små-, medelstora och publika företag. De kan även ha behov av rådgivning och stöd vid t.ex. tvister och obeståndsfrågor, varför ett juridiskt intresse är meriterande.

Tjänsten är en tillsvidaretjänst. Vi genomför löpande intervjuer och tillsättning av tjänsten sker efter överenskommelse.

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Övrigt

Intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan!
För frågor om tjänsten eller annonsen vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophie Paus per mail; sophie.paus@jurek.se


Referens

B17D7F48999542B992389FFA7C795880

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till