Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

E-commerce Manager till Ålö jobb i Umeå på E-commerce Recruit

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
E-commerce Manager till Ålö på E-commerce Recruit

E-commerce Manager till Ålö

E-commerce Recruit Umeå, Västerbottens län Heltid

Framgångsrika Ålö söker en E-commerce Manager med strategiskt och operativt ansvar för bolagets e-handel med fokus på att fortsätta driva tillväxt online genom marknadsföring, kunderbjudanden och analys av kundresan i syfte att optimera konvertering. Här får du verka i en prestigelös, entreprenöriell miljö där du får möjligheten att ta den digitala affären till nästa nivå i ett innovativt bolag som just nu står inför en riktigt spännande fas med stark tillväxt. 



Om Ålö AB

Ålö, med varumärket Quicke samt ett flertal OEM, är en av världens största tillverkare av lastare och redskap till jordbrukstraktorer. Med tillverkning i 4 länder, säljbolag i 10 och kunder i mer än 50 länder är Quicke ett självklart val för många lantbrukare och entreprenörer. ÅLÖ står för ca. 30% av världsmarknaden för lastare till traktorer över 50hk och omsatte ca 2Mdkr 2020. ÅLÖ ägs sedan 2020 av JOST som är en ledande tillverkare av säkerhetskritiska system till den kommersiella fordonsindustrin. Med sina starka varumärken JOST, ROCKINGER, TRIDEC och Quicke sysselsätter JOST mer än 3 500 medarbetare över hela världen och är noterade på Frankfurtbörsen.



Om tjänsten

Som E-commerce Manager är du ansvarig för bolagets fortsatta digitala tillväxtresa och arbetar för att maximera kundupplevelsen i e-handeln. Du förväntas bygga upp och forma den digitala säljkanalen och säkerställa nödvändiga arbetsuppgifter och rutiner. I rollen arbetar du självständigt och kommer behöva hantera samtliga delar kopplat till e-handelsaffären så som visuell merchandising och produktimporter till att svara kollegor och kunder på olika frågor kopplat till ett e-handelsköp. En stor del av arbetet kommer handla om att övertyga säljare och befintliga kunder vilka fördelar som finns med e-handeln och kunna påvisa detta på ett bra och tydligt sätt. Rapportering sker till företagets CEO. Övriga ansvarsområden och arbetsuppgifter som förekommer i rollen är;

  • Ansvara för utrullningen av befintliga kunder på e-handelsplattformen
  • Maximera trafikdrivning främst genom SEO men även kravställa mot extern byrå
  • Säkerställa ett attraktivt kunderbjudande för ökad försäljning
  • Löpande uppdatering och publicering på hemsida i Magento CMS
  • Dataanalys med daglig uppföljning av KPI:er
  • Kontinuerligt arbeta med kundresan och sajtens innehåll utifrån kundbeteende för bästa möjliga kundupplevelse
  • Kravställning av ny funktionalitet gentemot leverantörer och samarbetspartners
  • Delaktig i att utveckla och exekvera på marknadsstrategin
  • Planera och verkställa digitala kampanjer
  • Rapportering och uppföljning till försäljningschefer och ledningsgrupp


Din bakgrund

Som person ser vi att du är strukturerad, analytisk, nyfiken och har lätt att samarbeta. Du är en person som trivs när det finns möjlighet att förbättra och påverka samtidigt som du är en do:er. Du är van att ha många kontakter internt som externt. Rollen är mycket koordinerande och du sitter som spindeln i nätet och blir en naturlig brygga mellan marknad, försäljning, IT och eftermarknad.

För att lyckas i rollen ser vi att du har en relevant utbildning från högskola eller motsvarande samlad erfarenhet från liknande roller, där e-handel mot B2B ses som meriterande. Du är bra på att kommunicera och pratar engelska obehindrat. Har du även nedan kompetens ser vi det som extra värdefullt:

  • Goda kunskaper i CMS-verktyg, gärna Magento
  • Erfarenhet av något e-postverktyg
  • Goda kunskaper i Google Analytics
  • Goda kunskaper inom Excel är meriterande för rollen
  • Erfarenhet från arbete i PIM-system
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift


Ålö erbjuder

Du ansluter till en spännande global verksamhet var karriärmöjligheterna är stora, inte bara inom Ålö men också huvudkoncernen Jost. 



Placering & Start

Företaget har sitt kontor i Umeå (Ålö's huvudkontor). Men för rätt person så kan man även arbeta på distans. Tillträde är enligt överenskommelse.



Kontakt & ansökan

Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Nis Kehler på telefonnummer 0731 52 91 66 alternativt via mail på [ Email address blocked ]

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka in din ansökan snarast för att säkerställa att din ansökan kommer med i processen. Vi ser med stort intresse fram emot din ansökan!

 

 
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: TTT-teamtailor-1525084-335498