Jobbet Driven ekonom som vill utvecklas vidare inom internationell organisation har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Driven ekonom som vill utvecklas vidare inom internationell organisation publicerad av Lernia

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

För ett spännande uppdrag söker vi nu en driven redovisningsekonom som vill utvecklas tillsammans med vår kund. Uppdraget beräknas starta i mitten av augusti och vara fram till mars 2020 med goda chanser till förlängning. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

OM FÖRETAGET
Vår kund är ett internationellt bolag som är verksamma inom hygien och hälsa belägna i Göteborg. På detta uppdrag kommer du arbeta på avdelningen Treasury Services där ni tillsammans ansvarar för valutaaffärer och bankadministration. 

OM TJÄNSTEN 
På Treasury Services-avdelningen kommer du vara en del av ett sammansvetsat team. Avdelningen är i början av en förändring där ni kommer att arbeta för att utveckla ert sätt att arbeta med modern teknik. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

  • Ansvara för det dagliga arbetat med Treasury Services uppgifter inom Europa, så som betalningar, likviditetsplanering och valutasäkring
  • Rapportering kring valutaaffärer samt rapportering av valutasystem
  • Bankadministration samt bokföring
  • Betalningar
  • Ansvara för att skapa relationer inom ansvarsområdet samt bearbeta pågående relationer för att säkerställa att organisationen uppnår hög servicestandard
  • Bidra till att utveckla nya verktyg och arbetsprocesser inom området Treasury Services

OM DIG
För att trivas i rollen har du något eller några års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Det är mycket meriterande om du har erfarenhet av valutahantering och betalningar. Vidare har du en högskoleutbildning inom finans eller ekonomi. Det är också meriterande om du tidigare arbetat i en internationell verksamhet. Eftersom verksamhetens koncernspråk är på engelska är det ett krav att du talar och skriver obehindrat på engelska såväl som svenska. Som person är du serviceinriktad och en fena på samarbeten med parter internt och externt. Du trivs med att vara en del av ett engagerat och härligt team där viljan är att ständigt utvecklas!

OM ANSTÄLLNINGEN
Placeringsort:
 Göteborg, Mölndal
Tjänstgöringsgrad: Heltid
Tillträde: Mitten av augusti
Anställningsform: Provanställning

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen. Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

 För frågor om tjänsten - kontakta ansvarig rekryterare:

Ludvig Fagerström / ludvig.fagerstrom@lernia.se

Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta: info@lernia.se
 
OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Referens

80716

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till