Jobbet Drifttekniker / Student / NOC / Tele2 har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Drifttekniker / Student / NOC / Tele2 publicerad av Bravura

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du teknikintresserad? Studerar du för närvarande en utbildning inom IT/data eller nätverk och söker ett meriterande extrajobb? Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas inom området och arbeta på en av Sveriges ledande telekomoperatörer.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag på deltid i 1 år. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Tele2. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget

Tele2 erbjuder kommunikationslösningar mot företagskunder i Norden och är en av Sveriges ledande telekomoperatörer. De har sitt huvudkontor i Kista och lokala kontor runt om i hela landet.

Arbetsuppgifter

I rollen som NOC-tekniker arbetar du med övervakning av kundernas system, nätverk och servrar. Du ansvarar även för att lösa ärenden genom felsökning i samband med larm. Vid komplexa ärenden lämnar du över arbetet till ansvarig tekniker. Som NOC-tekniker blir du en del av Tele2´s Network Operation Center-avdelning. Avdelningen är bemannad dygnet runt vilket kräver att du har möjlighet att jobba pass som är förlagda olika tider på dygnet. Arbetspassen utförs alltid tillsammans med minst en annan tekniker. Vidare finns det goda möjligheter att jobba mer under sommaren.

Formella krav

• Pågående utbildning inom data/IT med inriktning mot IT/nätverk/kommunikation/säkerhet eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Grundläggande kunskaper inom nätverk • Kunskaper inom OSI-modellen och kan utföra felsökning utifrån densamma • Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska • Tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, exempelvis i support/kundtjänst/servicedesk (meriterande) Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga.

Övrig information

Start: Omgående Plats: Kista Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar. Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: NOC, nätverk, telekom, telecom, Cisco, CCNA, kommunikation, data/IT, systemövervakning, ITsäkerhet, teknik, Tele 2

Referens

2824601

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till