Jobbet Drifttekniker / NOC / systemövervakning har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Drifttekniker / NOC / systemövervakning publicerad av Bravura

Jobbet utgår om 2 dagar
Full-Time
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du serviceinriktad och teknikintresserad? Har du gått en utbildning inom IT/data eller nätverk? Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas inom en av Sveriges mest teknikintensiva branscher.

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Tele 2 har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tele2 en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Tele2 är ett internationellt bolag som levererar helhetslösningar inom IT och telekom till företag, privatpersoner och organisationer. De verkar på en marknad som ständigt växer och förändras och har en förväntan på sig att alltid leverera nya och bättre lösningar. Självklart vill Tele2 möta dessa krav, därför blir hur de arbetar och vilka de är deras nyckel till framgång. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. De drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas i fokus. Det gör att alla deras anställda kan och förväntas bidra till deras övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.

Arbetsuppgifter

I rollen som NOC-tekniker blir du en del av företagets Network Operation Center-avdelning. Denna avdelning är bemannad dygnet runt, samtliga dagar i veckan. Som NOC-tekniker arbetar du med övervakning av kundernas system, nätverk och servrar. Om larm inkommer ansvarar du för att lösa ärendet genom felsökning och åtgärd. Då avdelningen är bemannad dygnet runt kräver rollen att du har möjlighet att jobba pass som är förlagda olika tider på dygnet.

Formella krav

• Utbildning inom data/IT med inriktning mot IT/nätverk/kommunikation/säkerhet eller motsvarande arbetslivserfarenhet • Grundläggande kunskaper inom nätverk • Kunskaper inom OSI-modellen och kan utföra felsökning utifrån densamma • Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska • Tidigare erfarenhet av att jobba mot kund, exempelvis i support/kundtjänst/servicedesk (meriterande) Vi tror att du som söker har ett starkt tekniskt intresse och en god problemlösningsförmåga. Rollen innefattar kundkontakt och det är därför viktigt att du är serviceinriktad och har ett intresse för att hjälpa kunden. Du är handlingskraftig och har en god förmåga för att arbeta fokuserat och strukturerat i skarpa lägen. Du tycker om att lära dig nya saker och är en person som gärna delar med dig av dina kunskaper till övriga.

Övrig information

Start: Omgående Plats: Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna [ Link removed ] Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: 1528111162772. Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, [ Link removed ] eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sökord: NOC, nätverk, telekom, telecom, Cisco, CCNA, kommunikation, data/IT, systemövervakning, ITsäkerhet, teknik,

Referens

2856601

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till