Jobbet Data Analyst inom Risk Management till läkemedelsföretag i Solna har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE

Gör klar din ansökan

Logga in

glömt lösenord?
eller

Har du inte ett konto?

sökresultat

Data Analyst inom Risk Management till läkemedelsföretag i Solna publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Solna

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i en tvärfunktionell arbetsmiljö på ett internationellt och innovativt bolag med kärnaffär i den skandinaviska läkemedelsindustrin? Som Data Analyst kommer du få arbeta i en bred arbetsroll med områden inom Risk Management, Controlling och Quality Assurance.

Som Data Analyst på Bayer kommer du tillhöra avdelningen Risk Management. I rollen kommer du att se till att Bayer Nordic uppfyller de krav som ställs för att följa European Pharmaceutical Standard (EFPIA). Du kommer att spela en aktiv roll i intressanta projekt för nordiska länder i nära samarbete med olika avdelningar. Du kommer att vara medlem i Risk Management-funktionen och rapportera till Risk Manager för norden. Tjänsten är placerad i Solna Business Park.

Kandidatprofil

Som Data Analyst på Bayer kommer du bl.a.:
* Ansvara för informationsprocesser i linje med Bayers globala och lokala riktlinjer
* Hantera och publicera data om betalningar till vårdpersonal och organisationer
* Granska kvaliteten på data före offentliggörande
* Stödja den nordiska dokumentationshanteringen
* Ge internt stöd och utbildningar om informationsprocesser
* Besvara frågor från sjukvårdspersonal / hälsovårdsorganisationer som är relaterade till betalningar och processer
* Aktiv medlem eller projektkoordinator för kommande nordiska projekt

* Har en utbildningsbakgrund inom företagsekonomi, finans eller industriell ekonomi
* Arbetslivserfarenhet inom redovisning, controlling, affärsprocesser eller liknande
* Kommunikationsförmåga på hög nivå - förmåga att leda telefonkonferenser i ett internationellt sammanhang
* Erfarenhet av att genomföra och förbereda utbildningar och/eller workshops
* Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska, detta då det krävs i den dagliga kommunikationen
* Goda kunskaper i Excel

Det ses som meriterande:
* Jobbat inom bank tidigare, med analys och/eller controlling

ÖVRIG INFORMATION

* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Solna Business Park
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stw05@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

* Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Referens

15019811-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till