Jobbet Customer Support/After Sales på Velove! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Customer Support/After Sales på Velove! publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Göteborg

Arbetsbeskrivning

Velove ser idag fyra globala utmaningar som vi står inför; urbanisering, blomstrande e-handel, hållbara städer och kampen mot klimatkrisen. Här har du möjlighet att vara en del av Veloves vision om att ta sig an klimatkampen genom att bli den första personen in på deras kundsupportavdelning!


Om tjänsten
Behovet av effektivare och miljövänligare logistiklösningar för stadsområden är stort - vilket Velove har en vision om att lösa. Du kan läsa mer om deras vision här.

Velove utvecklar deras produkt Armadillo som är en unik fyrhjulig el-lastcykel med containerhantering genom CityContainer. Den finns redan ute idag som en del av framtiden och rullar i städer runt om i världen.

Ta dig en titt på hur deras produkt används idag:

Veloves produkter är uppskattade och används dagligen av välkända företag inom logistikbranschen. Du kan exempelvis se DHL Express, DB Schenker, Bring och Hermes åka runt på deras cyklar i några av Europas städer. Eftersom allt fler cyklar rullar, måste nu Velove förstärka deras Support och After Sales-team med ytterligare en person.

Du erbjuds

• Ett ambitiöst team med drivna kollegor och en verksamhet som ständigt utvecklas.
• En roll med stort ansvar för att utforma och utveckla företagets kundsupport.
• Arbeta med en ny, spännande och miljövänlig produkt.

Arbetsuppgifter

• Försäljning av reservdelar
• Hantera kundärenden, från första förfrågan till fakturering
• Genomföra uppföljande samtal med befintliga kunder
• Övriga administrativa uppdrag, t.ex. uppdatering av priser och komponent databasen

Som kundsupport hos Velove har du en varierande vardag med orderhantering och kundkontakt via e-post, chatt och telefon / videosamtal. Du kommer också att bidra till strukturering och samordning inom deras supportavdelning.

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har minst två års arbetslivserfarenhet i en liknande roll på ett produktbolag
• Har arbetat med orderhantering och fakturering gärna i något affärssystem
• Är flytande engelska, både i tal och skrift
• Har ett tekniskt intresse och viss teknisk erfarenhet, särskilt gällande (last) cyklar

Det är meriterande om du har

• Har kvalificerad språkkunskaper på svenska, tyska eller nederländska
• Har utbildning i administration, kommunikation, kundservice eller försäljning
• Arbetat inom cykel- eller bilindustrin och / eller logistik / transportsektorn tidigare

Som person är du

• Självgående
• Serviceinriktad
• Intiativtagande
• Problemlösande

Information om företaget
Du kan läsa mer om Velove på deras hemsida.

Read the advert in english? Press here

Referens

15028989-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till