Jobbet Customer Success Manager till spännande tech-startup! har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Customer Success Manager till spännande tech-startup! publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Uppsala

Arbetsbeskrivning

Fascineras du av ny mjukvara och har ett brinnande intresse för teknik och gaming? Är du även serviceminded och duktig på att kommunicera med kunder? Då kan detta vara rollen för dig! Ta chansen att hjälpa spelutvecklare, tech företag, och andra kunder nå sina mål med Favro och följ med på en resa i en snabbt föränderlig startup miljö.


Om tjänsten
Academic Work söker en Customer Service Manager till Favro. Favro gör det möjligt för världens mest progressiva organisationer att arbeta mer Agilt. Deras mål är att vara det första valet av verktyg för seriösa scale-ups och progressiva företag. Några av deras kunder är Unity och andra företag inom gaming industrin.

Du kommer att bli en del av ett litet, sammansvetsat team som arbetar med utveckling, marknadsföring och kundansvar för att hjälpa deras kunder till framgång. Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Favro. Uppdraget kommer att vara på heltid och sträcka sig fram till november 2020. Det finns goda möjligheter att bli förlängd på uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Arbetsuppgifter
Som Customer Success Manager är ditt huvudsakliga ansvar att svara på inkommande supportärenden i systemet Intercom och genom Favros sociala medier. Du kommer också hjälpa företag att komma igång på bästa möjliga sätt i Favro.

Du kommer till exempel att:

• Ge skriftlig support till kunder via livechatt och e-post.
• Hjälpa team att komma igång i Favro och assistera i onboarding via onlinemöten.
• Assistera i löpande dokumentation.
• Samarbeta med QA/Utvecklingsavdelning för att rapportera tekniska problem eller buggar
• Rapportera feedback kring produkten och följa upp

Tjänsten passar dig som har ett brinnande intresse för service och teknik och inspireras av att arbeta i en startup miljö. Du uppskattar att arbeta självständigt och motiveras av att lösa problem. Vidare passar rollen dig som kan hantera olika typer av uppgifter samtidigt och är nyfiken på att lära dig nya saker.

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har flytande engelskkunskaper i tal och skrift, då all kommunikation med kunderna sker på engelska
• Har ett brinnande intresse för teknik och mjukvara
• Har tidigare erfarenhet av kundservice

Det är meriterande om du:

• Har spenderat tid i gaming communities
• Har haft en roll som Community Manager eller moderator tidigare är detta en stark merit.

Som person är du självgående där du inte räds att ta dig an nya arbetsuppgifter utan tydliga ramar och riktlinjer. Vidare är du noggrann och följer de kvalitetsstandards som behövs för arbetet. Slutligen är du serviceminded där du har en positiv inställning och alltid försöker överträffa kundernas förväntningar.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Omgående
• Omfattning: Heltid
• Placering: Centrala Uppsala.
• Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Favros önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn06@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

OM OSS

Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.

• Vi strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare till våra konsulter. Utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef erbjuder vi dig som heltidskonsult en konsultportal med förmånliga erbjudanden. Läs mer här

Information om företaget
Favro is a fast-growing software start-up that provides a planning and collaboration app for organizational flow. The app lets teams of all kinds, and leaders of any seniority create, plan, and collaborate in one agile tool.
At Favro we have taken great steps since our start in 2016 with already 1000+ clients worldwide, including progressive enterprises and startups such as Riot Games, Unity Technologies, SAP, and Soundtrack Your Brand. We have also partnered up with the top-tier Venture Capital firm Creandum and have recently been named as Cool Vendor by Gartner in their list of companies with potential to transform markets.
Today we are 20 people located in our offices in Stockholm, Uppsala and Da Nang. We embrace remote work and digital nomadism but we are sure you will love our offices as well.

Referens

15036151-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till