Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

Customer Success Manager till SaaS-bolaget Lingio! jobb i Stockholm på Academic Work

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

List of Jobs

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
Customer Success Manager till SaaS-bolaget Lingio! på Academic Work

Customer Success Manager till SaaS-bolaget Lingio!

Academic Work Stockholm, Stockholms län Heltid
Lingio är en innovativ och social tech startup som vill ge människor bättre förutsättningar för att integreras i samhället och på arbetsmarknaden. Deras digitala språkkurser har hjälpt tusentals människor att växa, få bättre självförtroende och att utvecklas på sin arbetsplats. Lingio har bland annat utnämnts till Best Social Tech Startup 2016 och Årets Initiativ 2017 av Ledarna och Årets Innovation 2018. Här har du en unik chans att bli del av Lingios fortsatta tillväxtresa och att få bidra med dina kunskaper som Customer Success Manager.


Om tjänsten
Lingio startade som ett volontärprojekt sommaren 2015, i samband med det då kraftigt ökande antal flyktingar som kom till Sverige. Tre tidigare kollegor från Spotify, EA Games och MTG ville bidra och hjälpa utrikesfödda att snabbare komma in i det svenska samhället och på arbetsmarknaden. Därigenom utvecklades en språkapp som riktar sig specifikt till personer som behöver lära sig yrkessvenska. Lingios vision är att erbjuda innovativa utbildningslösningar som bidrar till ett bättre samhälle, samtidigt som de bygger en lönsam affärsverksamhet. Idag jobbar det cirka 15 personer på Lingio, bland annat säljare, utvecklare och medarbetare som tar fram kursutbildningarna.

Som Customer Success Manager kommer du att vara en del av säljteamet och rapportera till Head of Marketing and Sales. Ditt övergripande ansvar är att säkerställa att Lingios befintliga kunder är nöjda och att det finns en plan för vård och utveckling av varje kund - samt att den efterlevs. Som Customer Success Manager kommer du att vara kundens dagliga kontaktperson för operativa ärenden. Du kommer att representera Lingio och vara ansiktet utåt och samtidigt bidra till att sprida arbetsglädje och goda samarbete internt!

Tjänsten är en direktrekrytering där du kommer att bli anställd direkt hos Lingio.

Du erbjuds

* Möjligheten att komma in i ett framgångsrikt startup där en spännande resa med internationell expansion och stora möjligheter att utvecklas tillsammans står i fokus
* Representera ett bolag i stark tillväxt med fokus på social hållbarhet och integration
* Engagerade kollegor som stöttar och bidrar till din utveckling
* Ett nytt kontor vid Medborgarplatsen, men även möjligheten att jobba on remote
* Fördelaktiga förmåner, såsom friskvård samt omfattande kollektivavtal med pensioner och försäkringar

Arbetsuppgifter
Du kommer exempelvis

* Ansvara för kundvårdande aktiviteter såsom möten, mail, telefonsamtal och kontinuerliga avstämningar
* Agera spindeln i nätet mellan kund-sälj-content-tech team i samband med nya kunder och skapande av nya kurser
* Upprätta vård- och utvecklingsplan för varje kund, samt säkerställa att denna följs
* Medverka vid produktutbildning
* Utbilda kunder i Lingios webbapp och partnerportal samt skapa utbildningsmaterial löpande anpassat efter varje kund. Hjälpa kunden identifiera på vilket sätt de arbetar på för att få bästa resultat med Lingio
* Bidra med idéer till kundvård och kundevent samt medverka vid dessa
* Arbeta i CRM-system (Hubspot)
* Tidigt identifiera nya affärsmöjligheter och potentiella risker hos befintliga kunder och bidra med förbättringsförslag

Vi söker dig som

* Har mellan 2 till 5 års tidigare erfarenhet av en roll som Customer Success Manager eller Account Manager
* Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet
* Har en stark kommunikativ förmåga och trivs i dialog med kunder

Vi ser det som starkt meriterande om du

* Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat på ett SaaS-bolag

I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser. Som person ser vi att du är kommunikativ, strukturerad och framåt. Du är inlyssnande samt har en hög grad av personlig mognad och är duktig på att bemöta människor i olika sammanhang på ett professionellt sätt. Vidare trivs du med att arbeta i högt tempo och att ha många bollar i luften samtidigt. Du är lösningsorienterad och duktig på att prioritera.

Övrig information

* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Stockholm, Medborgarplatsen. Arbetet sker för närvarande till stor del hemifrån
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Lingios önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
* OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail, sök tjänsten genom att klicka på ansök här nedan

Information om företaget
Läs mer om Lingio.
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 15061020-SE