Jobbet Customer Success Manager har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Customer Success Manager publicerad av IVY Talents

Sista ansökningsdag idag
Full-Time
Stockholm

Arbetsbeskrivning

Admincontrol söker nu till sitt framgångsrika svenska team en ny Customer Success Manager (CSM). Som CSM hos Admincontrol utgår du från vårt kontor på Sveavägen i Stockholm och du arbetar dagligen med att ge våra kunder bästa möjliga service och rådgivning utifrån best practice och kundens specifika behov. Admincontrol i Sverige har ett team av dedikerade medarbetare och en uppskattad digital tjänst (SaaS) där kundnöjdheten är hög. Av våra närmare 5000 kunder väljer 98% att förlänga samarbetet med oss på årlig basis - ditt uppdrag är att bibehålla och öka denna kundnöjdhet genom kundfokuserad service som en del av tjänsten vi levererar.

Våra kunder finns i alla branscher och du får ansvar för egen kundportfölj. Vi jobbar mot ledningsgrupp och styrelse så dina kontaktytor kommer med andra ord vara på högsta nivå inom bolagen - utifrån det agerar du naturligt professionellt, affärsmannamässigt och kommunikativt utifrån de olika rollerna hos kunden. Du bör ha erfarenhet av SaaS eller IT-relaterade branscher. Då det ingår budgetmål på merförsäljning i denna roll behöver du även ha erfarenhet av att driva säljprocesser med uppföljning och förhandling.

Kevin Järnberg, om att arbeta som CSM på Admincontrol:
”I min roll som CSM har den varierande vardagen gjort störst intryck på mig. Jag arbetar mot ett kundsegment där professionalism, personlig kontakt och min expertis dagligen sätts på prov för att leverera den högsta kundnöjdheten i branschen. Jag bygger ett kontaktnät inom svenskt näringsliv som är unik, samtidigt som jag ständigt utvecklas i min arbetsroll. Mina kollegor finns alltid där när jag behöver och har en spetskompetens inom branschen som är oslagbar, och att arbeta i centrala Stockholm underlättar mycket med kundkontakten och möjligheten att vara på plats hos kund för utbildningar och presentationer.”

Om produkten:

Admincontrols styrelseportal är en säker SaaS-tjänst för att dela dokument och sköta styrelsens möteshantering digitalt och säkert, online och offline. Produkten uppskattas främst för sin användarvänlighet och säkerhet. Kunderna kan kommunicera, koordinera mötestider, skapa dagordning, justera samt signera protokoll och årsredovisningar i en och samma plattform. Admincontrol är ISO-certifierade inom informationssäkerhet (ISO 27001) samt efterlever EU-förordningarna GDPR och eIDAS.

Huvuduppgifter:

  • Säkerställa högsta möjliga kundnöjdhet genom din service, support och problemlösning
  • Onboarda nya kunder samt ansvara för implementeringsplaner och uppföljning – utbildning och presentationer
  • Ta in input från kunder till framtida produktutveckling
  • Strukturera och uppdatera ditt fortlöpande arbete i vårt CRM-system (Salesforce)
  • Merförsäljning av tilläggsfunktioner och moduler

Färdigheter och erfarenhet krävs:

  • Du sätter stolthet i att ge våra kunder en service i världsklass
  • Du är vägledande och proaktiv i din rådgivning
  • Du tycker det är viktigt med starka relationer till dina kunder, och du lägger ned tid och ett hårt jobb på att ha fullständig koll och kontroll
  • Du skapar förtroende internt och externt genom att vara professionell och kompetent
  • Du är självgående och är en lagspelare – samtidigt som du strävar efter att ha högst kundnöjdhet av alla inom bolaget
  • Du har affärssinne och ser möjligheter till utvidgning av våra lösningar för kunden

Det svenska teamet i Admincontrol består av kompetenta och affärsinriktade medarbetare som kommer ta emot dig med varm hand – samtidigt som kravställningen kommer vara hög vilket är något du motiveras av.

Du kommer få de bästa förutsättningarna att lyckas från start och du får möjligheten att bygga ett nätverk inom toppen av svenskt näringsliv - där du representerar en attraktiv och uppskattad produkt som det satsas stort på. Du kommer in i ett företag som befinner sig i en stark tillväxtfas och förutom goda anställningsvillkor blir du en del av ett bolag med internationella kollegor där vi årligen anordnar gemensamma personalaktiviteter och resor.

Om detta matchar din profil vill vi lära känna dig. Vänligen kontakta David Norell-Hussein, Country Manager Sweden, ([ Email address blocked ] ) om du har några frågor eller funderingar om tjänsten. 

Referens

teamtailor-958044-179991

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till