Jobbet Customer Development Manager till Safeture har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Customer Development Manager till Safeture publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Lund

Arbetsbeskrivning

På Safeture finns stora utvecklingsmöjligheter för dig som vill bli expert för en molnbaserad SaaS plattform, resa internationellt och drivs av kundrelationer! Här blir du en del av ett innovativt och stadigt växande startup med en passion för tekniska innovationer och hur dessa kan hjälpa oss att skapa säkerhet.


Om tjänsten
Safeture erbjuder världens mest avancerade säkerhetslösningar för internationella företag och deras anställda, platform for employee safety. Här är du en del av ett globalt företag som tillhandahåller en molnbaserad Software as a Service (SaaS) plattform. Plattformen används för att hjälpa anställda på företag att känna sig säkra i sitt arbete, där de befinner sig och när de reser, inte minst aktuellt i dessa tider.

Safeture växer snabbt och söker därmed en-två medarbetare som kommer att hjälpa till med customer development och med tiden även bli en expert på plattformen. Ditt fokus kommer att vara att introducera nya kunder i systemet, hålla i presentationer och utbildningar samt supportera såväl säljteamet som kunder.

Safeture är ett litet företag (40 anställda med kontor i Sverige, UK, Holland, Malaysia och Brasilien) och det innebär att man arbetar nära varandra, fattar snabba beslut och stöder varandra för att uppnå framgångar. Du kommer att vara en del av ett kvalificerat team men måste samtidigt kunna utföra det mesta av arbetet självständigt och ta initiativ och fullt ansvar för dina arbetsuppgifter.

Varför ska just du jobba på Safeture? Christian förklarar varför:

Arbetsuppgifter
Efter att en kund har signerat ett avtal med Safeture ansvarar du för kundens onboarding. Detta innefattar:

• Projektkoordinering av kundspecifika features
• Skapa konto och utbilda kunden i systemet
• Supportera kunden under onboarding
• I takt med att din kunskap om plattformen växer kommer du att bli en systemexpert och arbeta internationellt tillsammans med säljteamet. Under kundmöten ansvarar du för att presentera och svara på detaljerade frågor kring plattformen
• Hålla i webinars med befintliga och potentiella kunder
• Vara ett stöd för säljteamet i införsäljningsprocesser
• Hantera olika case inom kundsupport

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har relevant akademisk utbildning inom IT, ekonomi eller liknande
• Har en teknisk kunskap för att du ska kunna förstå och arbeta med Safeture plattform. För att passa in på Safeture bör du vara analytiskt lagd och ha en stor nyfikenhet för att lära och bemästra nya tekniker!
• Du ska vara utåtriktad och ha ett stort intresse för att integrera med kunder från många olika länder och kulturer
• Kan kommunicera obehindrat på engelska i tal och skrift eftersom du kommer att ha en daglig dialog med internationella kunder
• Kan resa inrikes och internationellt med kort varsel

Det är meriterande om du

• Har tidigare erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag och därmed är van att arbeta självständigt

Som person är du:
• Serviceinriktad
• Strukturerad
• Ansvarstagande
• Nyfiken

Övrig information

• Start: September eller enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid
• Placering: Lund centrum (nybyggda kontor vid centralen i Lund)
• Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Safetures önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Information om företaget
HÄR kan du läsa mer om Safeture

Referens

15043978-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till