Jobbet Customer Care Specialist till CareDx har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Customer Care Specialist till CareDx publicerad av Michael Page

Heltidsanställd
Stockholm

Arbetsbeskrivning

CareDx är ett innovativt medicintekniskt bolag som har en bred produktportfölj inom området för transplantationsvård. Mer information hittar du på www.caredx.com

Till CareDx kontor på Kungsholmen söker vi nu efter en Customer Care Specialist /Kundtjänst.

Information om kunden

CareDx är ett ledande medicintekniskt bolag som har en bred produktportfölj inom området för transplantationsvård. Företaget är en global organisation med visionen att förbättra livet för transplantationspatienter genom innovativa lösningar genom hela patientresan. I Stockholm utvecklas och produceras produkter för att typbestämma generna för immunförsvaret. Marknaden är global och produkterna används som del av matchningen mellan donatorer och recipient inför en transplantation. Mer information hittar du på www.caredx.com

Till CareDx kontor på Kungsholmen i Stockholm söker vi nu efter två Customer Care Specialists/ Kundtjänstmedarbetare.

Uppdraget är initialt på 6 månader med goda chanser till förlängning eller anställning.

Beskrivning

Customer Care teamet är en viktig del av CareDx verksamhet i EMEA-området då de har direktkontakt med kunderna (sjukhus och laboratorier) men också flera interna funktioner så som Supply-Chain/Logistik, Sälj och Ekonomi. Sverige är en viktig knytpunkt för EMEA, men även globalt, eftersom produktion av produkter även sker i Stockholm. I denna roll kommer du verkligen få möjligheten att arbeta internationellt!

I arbetet som Customer Care Specialist kommer du bland annat arbeta med:

  • Orderhantering och orderdata

  • Leveransbevakningar och logistikfrågor

  • Hantering av kunddatabasen, uppläggning och uppdatering.

  • Fakturering och fakturafrågor

  • Rapportering som support till Sälj- och Supply-chain funktionerna

Sökandes profil

Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet från en internationell organisation inom följande kompetenser:

  • Kundtjänst

  • Orderhantering/Leveransbevakningar

  • Talar och skriver obehindrat på engelska

  • ERP-erfarenhet tex NetSuite, SAP, Oracle


Det är meriterande om du dessutom har kunskaper i Italienska, Tyska eller Ryska. Har du arbetat inom läkemedel eller medicintekniskt bolag är även det ett stort plus.

Jobberbjudande

Urval och intervjuer sker löpande. Tilltänkt startdatum är månadsskiftet September/Oktober.

Ansvarig rekryteringskonsult är Richard Wilke.

Referens

125001/001

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till