Skapa en jobbvarning

Ange din e-postadress nedan för att spara den här sökningen och få jobbrekommendationer för liknande tjänster.
Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till
Du är redan registrerad till den här jobbnotifikationen.
SE
0 suggestions are available, use up and down arrow to navigate them
Vad vill du jobba med?

CRM Specialist jobb i Stockholm på Stockholmsmässan AB

Skapa jobbmail

Få liknade jobb skickade direkt till din e-post

Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?
CRM Specialist på Stockholmsmässan AB

CRM Specialist

Stockholmsmässan AB Stockholm, Stockholms län Heltid
Vill du vara med och utveckla Stockholmsmässans CRM arbete genom att planera, genomföra och följa upp den digitala marknadskommunikationen till Stockholmsmässans arrangörer, utställare och besökare? Är du dessutom proaktiv och starkt drivande i ditt arbete. Då är det dig vi söker.

I rollen som CRM Specialist hos oss kommer du att planera och driva utvecklingen av Stockholmsmässans CRM arbete. Tyngdpunkten i rollen ligger i att ansvara för Stockholmsmässans kommunikationsprogram kopplat till försäljning och lojalitet.
Befattningen är en nyckelfunktion genom hela processen gällande analys, urval och genomförande. Huvudfokus kommer ligga på att skapa kommunikationsprocesser för hur Stockholmsmässan kommunicerar med våra kunder och säkerhetsställa så att vi använder vår kunddata på ett sätt som bidrar till våra övergripande KPI:er. CRM Specialisten är väl insatt i hur Stockholmsmässans kunddatabaser samspelar och är en intern och extern kravställare för att skapa förutsättningar för att utveckla sättet som Stockholmsmässan kommunicerar med sina kunder, där automatisering och segmentering är nyckelord.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av;
 
  • Kvalitetssäkring och operativ utveckling av våra kunddatabaser 
  • Tekniskt ansvarig för CRM-databasen i Salesforce
  • Ansvarig för att leverera CRM insikter till teamen genom dashboards och rapporter
  • Uppföljning, rapportering och utvärdering löpande av databasstrategi 
  • Ansvarig för att proaktivt identifiera outnyttjad potential i databasen och tillsammans med övriga teamet utveckla kampanj-/målgruppsurval 
  • Stötta upp byggnationen och tester av kommunikationsflöden i samarbete med Marketing Automation specialist
  • Proaktivt presentera nya fokus och behov i vår kunddatabas
  • Vara kravställare mot IT och kontaktyta mot systemleverantör
  • Vara kravställare mot externa konsulter och leverantörer
  • Omvärldsbevaka och säkra att vi har möjlighet att genomföra förbättringar i kommunikationssätt
  • Verifiera urval och test i syfte att säkerställa kvalitet i uppföljning och analys
  • Arbeta nära Marknadsansvariga (MA) och Sales Team Managers (STM) för att hålla sig informerad om de enskilda eventens och projektens utveckling och kundinsikter 


Kvalifikationer
  • Erfarenhet från Salesforce CRM, gärna certifierad
  • Minimum 3 års arbetslivserfarenhet från CRM-processer från tidigare anställningar inom kommersiella företag
  • Kunna påvisa tidigare affärsresultat via insatser inom CRM området 
  • Meriterande att ha kunskaper från Salesforce Marketing Cloud 
  • Avancerad Excel-kunskap 
  • Dokumenterad erfarenhet av att arbeta utifrån ett ”sales funnel” tänk.  
  • Goda kunskaper inom Google Analytics,  
  • God övergripande förståelse för digital marknadsföring och det digitala ekosystemet 
  • Erfarenhet av att följa upp och optimera sitt eget arbete (click rate, konvertering, budskapsoptimering, A/B-tester etc) 
  • Erfarenhet av att ta helhetsansvar för projekt och leverera utifrån uppsatta mål 
  • Stor pedagogisk förmåga för att utbilda och engagera i bolaget för att öka graden av förståelse för CRM-strategier och system 
 

Din profil
Du beskriver dig själv som en proaktiv, drivande, mål-och resultatorienterad person som tar stort ansvar, har en analytisk förmåga samtidigt som du är kreativ. Du är en naturlig inspiratör som motiverar och delar med dig med av dina kunskaper och erfarenheter. Du trivs bäst att arbeta i projektform samtidigt som du är van att arbeta självständigt och är en god lagspelare. Att du har en god pedagogisk förmåga ser vi som ett plus då denna roll kommer innebära att öka förståelsen av digital marknadsföring med fokus på kundlojalitet, optimering och konvertering.

Övrigt  – vad händer nu?
Tjänsten är på heltid och placerad på Stockholmsmässans kontor i Älvsjö. Du ansöker genom att bifoga ditt CV. Du behöver inte bifoga något personligt brev. Om du går vidare i processen kommer du att inför första intervju att få genomföra arbetspsykologiska tester. Sista ansökningsdag är den 10 augusti. Intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.

 

Rekommenderade jobb

CRM Specialist
Stockholmsmässan AB Stockholm Heltid
Research and Insight Manager
Stockholmsmässan AB Stockholm Heltidsanställd
Marketing Automation Specialist
Stockholmsmässan AB Stockholm Heltidsanställd
Tryck ansök nu!
Är du den perfekta kandidaten för detta jobb?

Job ID: 221477