Jobbet Serviceinriktad Administratör till Academic Works interna Finance-avdelning har sparats.

Fortsätt

Redo att ansöka?

Vänligen bekräfta din mailadress för att starta din ansökan.
För information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se vår Sekretesspolicy.

Jobb sparad

Ange din e-postadress för att spara det här jobbet

Du sparar detta jobb som:

SE
sökresultat

Serviceinriktad Administratör till Academic Works interna Finance-avdelning publicerad av Academic Work

Heltidsanställd
Linköping

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi på Academic Work en administratör till vår interna ekonomiavdelning som kommer att erbjudas en varierande roll med mycket kontakt med interna kollegor och externa kunder. Är du en person som trivs med att ge service och att arbeta administrativt så kommer du att trivas hos oss!


Om tjänsten
"I min roll är varje dag fylld med nya och spännande utmaningar. I ett av de mindre teamen på ekonomi är det högt i tak för nya idéer och chans att vara med och utveckla såväl processer som samarbetet inom och utanför teamet. Supporten till kunder och övriga organisationen är ett uppdrag som både är roligt och viktigt för att inte minst själv utvecklas och bygga vidare på den egna rollen, men framförallt att ta sig an uppdraget som rollen beskriver.

Såhär beskriver Emilia varför hon trivs så bra i sin roll som Credit Risk Administrator. Låter det som din nästa utmaning? Sök rollen redan idag!

Academic Work Groups ekonomifunktion på både Sverige- och koncernnivå sitter i Linköping och är idag ca 35 medarbetare på både hel- och deltid inom olika processer och funktioner. Vi söker just nu en Administratör till vårt Credit Risk-team för ett vikariat på upp till 1 år. Hos oss blir du en del av en ekonomiavdelning med en stark sammanhållning och ambitiösa kollegor som ständigt vill utvecklas för att vara världens bästa ekonomiavdelning.

I rollen kommer du att tillhöra vårt Credit Risk-team som arbetar med att bl.a. göra kreditbedömningar, säkerställa betalning av kundfakturor, proaktivt arbeta för att förhindra kundförluster och supporta organisationen i frågor kopplat till dessa områden. Du kommer att bli en del av ett team som består av tre kollegor som alla jobbar tillsammans mot att nå gemensamma mål. Samtidigt så samarbetar du även med övriga team inom vår Finance-funktion. Ditt dagliga arbete präglas av mycket samarbete där alla hjälps åt för att driva kundärenden framåt. Rollen passar dig som kanske är på jakt efter ditt första jobb efter gymnasiet och vill komma till en arbetsplats som värdesätter gemenskap och att ha roligt tillsammans samtidigt som vi arbetar ambitiöst mot våra gemensamma mål.

Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att arbeta internt på Academic Work? Spana in vårt Instagramkonto och följ med bakom kulisserna på våra 16 kontor över hela Sverige.

Arbetsuppgifter
Som Credit Risk Administrator är dina främsta arbetsuppgifter att:
• Hantera kundärenden, främst via mail men även via telefon
• Supporta övriga organisationen i frågor relaterade till detta område
• Göra kreditupplysningar samt kreditbedömningar av befintliga och potentiella kunder i syfte att minimera de ekonomiska riskerna för Academic Work
• Boka inbetalningar, skicka påminnelse- och räntefakturor samt följa upp förfallna kundfordringar
• Hantera inkassoärenden som registreras via vårt inkassobolag

Kandidatprofil

Vi söker dig som

• Har en avklarad utbildning på gymnasienivå
• Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete
• Har tidigare arbetslivserfarenhet av service eller kundkontakt
• Har grundläggande kunskap i Excel
• Talar och skriver obehindrad svenska och god engelska eftersom kontakt med kunder och kollegor främst via mail men även via telefon är en stor del av rollen

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är serviceinriktad, tillmötesgående med en inställning att alltid göra det lilla extra för kunden. Eftersom du i rollen kommer att ställas inför ständigt varierande situationer och bedömningar så är du också orädd och har förmågan att agera även i nya eller ovana situationer. Vidare tar du stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och för att lösa situationer utifrån organisationens bästa. Du har en god samarbetsförmåga, är lyhörd och jobbar aktivt för att bidra till gruppens resultat. Eftersom din vardag kommer att vara ständigt varierande och förutsättningar kan ändras så är det också viktigt att du är flexibel i ditt arbetssätt.

ÖVRIG INFORMATION

• Start: Slutet av januari
• Omfattning: Vikariat, heltid upp till 1 år
• Placering: Drottninggatan i centrala Linköping
• Kontaktuppgifter: Elin Karman (Senior Recruitment Consultant), [ Email address blocked ]
• Sök tjänsten genom att klicka på Ansök via annan site nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen. Observera att denna ansökan sker via en extern site vilket gör att den inte kommer att synas under mina sidor på din profil.
• Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [ Email address blocked ] under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Information om företaget
Vill du veta mer om hur det är att jobba internt på Academic Work? På Jobba Hos Oss får du träffa några av våra medarbetare, läsa om vad vi värderar högt samt se bilder och filmer som beskriver vår värld. Varmt välkommen!

Academic Work är Home of the young professionals. Vi rekryterar och hyr ut young professionals - studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet där young professionals påbörjar sina karriärer, varje dag. Läs mer på www.academicwork.se.

Referens

15047251-SE

Skriv in din e-postadress så skickar vi dig liknande jobb som detta.

Tack! Vi skickar jobb som liknar detta till